Jak przystało na kompaktowego hot-hatcha, 308 GTI z pewnością będzie się wyróżniać tle swojego standardowego brata. Agresywniejsze nadwozie to w końcu norma w podrasowanych modelach. Wypada się spodziewać więc masywniejszych zderzaków, obniżonego zawieszenia i powiększonych nadkoli z dużymi aluminiowymi obręczami kół.
Sprawdź: Seat Leon kontra Peugeot 308: hiszpański temperament porównany z francuskim stylem
Mechanicznie poza wzmocnionym układem hamulcowym i wyczynowym układem wydechowym, 308 GTI będzie miało inny silnik. Plotkuje się, że pod maskę trafi czterocylindrowy silnik benzynowy THP 1.6 litra produkujący około 250 KM i ponad 300 Nm momentu obrotowego. Napęd będzie przekazywany na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej przekładni ręcznej.
Auto pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, a jego bardziej ekstremalna odmiana 308 R generująca około 300 KM, ma zadebiutować w roku 2015.