Kompaktowe auto Peugeota w nowym hybrydowym wydaniu oparto o popularny model 308. Auto prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi sportowymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem. Karoserię obudowano muskularnymi spoilerami polepszającymi właściwości aerodynamiczne. Rozstaw osi został poszerzony aż o 80 mm, a w nadkolach pojawiły się duże 19-calowe obręcze z oponami w rozmiarze 235/35 R19. O wytracanie prędkości dbają hamulce tarczowe wentylowane z przodu o średnicy 380 mm z zaciskami czterotłoczkowymi, i hamulce tarczowe z tyłu o średnicy 290 mm.
Zobacz też: Peugeot 308 GT: trochę sportu w popularnym kompakcie
Peugeot 308 R HYbrid to przede wszystkim innowacyjny zespół napędowy. Benzynowy silnik 4-cylindrowy 1.6 THP osiąga moc 270 KM i jest połączony z systemem Start&Stop. Dodatkowy Silnik elektryczny dostarcza moc 85 kW/115 KM, a całość współpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów. Układ dysponujący w sumie mocą 500 KM przekazuje napęd na cztery koła i pozwala osiągnąć maksymalnie prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,0 sekundy. Przy takich osiągach auto emituje zaledwie 70 g CO2/km. Auto w zależności od potrzeb, może pracować w jednym z czterech zaprogramowanych trybów jazdy.
Dla zapewnienia idealnego zachowania na drodze, maksymalnie obniżono środek ciężkości i przesunięto go do środka auta. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 3 kWh jest umieszczony pod tylną kanapą w miejscu zbiornika paliwa. Natomiast 50-litrowy bak został przeniesiony do bagażnika i umieszczony nad tylnym silnikiem elektrycznym i dwoma transformatorami. Dzięki temu rozkład masy wynosi 60% na przód i 40% na tył.