Peugeot 308 Racing Cup wyposażony został w silnik 1.6 THP o mocy 308 KM (to o 38 KM więcej niż wersja drogowa GTi). Jednostka wykorzystuje bezpośredni wtrysk benzyny i jest wspomagana turbosprężarką przejętą z modelu 208T16. Napęd na koła przednie przekazuje sześciobiegowa sekwencyjna skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy.
Zobacz także: Tak brzmi Peugeot 308 GTi
Nadwozie to wzmocniona konstrukcja ze spawaną klatką bezpieczeństwa, zgodną z normami FIA. Na karoserii zastosowanie znalazły specjalne zderzaki oraz nadkola poprawiające aerodynamikę. Tylny spojler to skrzydło zgodne z regulaminem WTCC. Szyby boczne i tylna zostały wykonane z poliwęglanu. W nadkolach umieszczono lekkie 18-calowe obręcze. Masa minimalna auta wynosi 1000 kg, a maksymalna 1050 kg. Rozkład masy wynosi 63% na przód i 37% na tył.
Nowy produkt Peugeota to auto opracowane dla klientów spragnionych wysokich osiągów i mocnych doznań z jazdy. Auto powstało z przeznaczeniem do międzynarodowych wyścigów. Model ten zastąpi Peugeota RCZ Racing Cup w ramach pucharów, a także w wyścigach samochodów turystycznych: VLN (Niemcy), CER (Hiszpania), CITE (Włochy), BGDC (Belgia), a także w mistrzostwach wytrzymałościowych, takich jak serie 24H.
Peugeot 308 Racing Cup będzie dostępny dla klientów na całym świecie pod koniec 2016 roku. Oficjalna premiera auta odbędzie się na wrześniowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie.