Peugeot 308 w wersji hatchback, będzie wyposażony w nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech z turbodoładowaniem oraz sześciobiegową przekładnię manualną. Moc generowana przez silnik 1.2 e-THP wynosi 130 KM. Jednostka ta łączy wysoką wydajność z najnowocześniejszymi technologiami. Wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz bardzo wydajną turbosprężarkę nowej generacji (pracującą z prędkością 240 000 obr./min.).
Przeczytaj: Peugeot 308 sprzedaje się jak świeże bułeczki
Spalanie jakie udało się uzyskać podczas badań wyniosło zaledwie 2,85 litra na 100 kilometrów. W trakcie 32 godzinnego testu samochód przejechał 1810 kilometrów na jednym pełnym zbiorniku paliwa, zużywając 51,4 litra paliwa. Rekord został pobity na torze Almeria w Hiszpanii pod nadzorem francuskiej organizacji testowej UTAC.
Wyniki te oznaczają, że motor benzynowy motor 1.2 e-THP jest oszczędniejszy od wysokoprężnego BlueHDi o mocy 120 KM (średnie zużycie paliwa wynosi 3,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów). Co ciekawe podobny turbodoładowany silnik benzynowy PureTech w wersji o mocy 110 KM, przewidywany jest także w gamie modelowej 208 i 2008.