Peugeot 308 z silnikiem 1.2 e-THP oszczędniejszym od diesla

2014-03-20 10:11

Dobrze sprzedający się na świecie Peugeot 308, skłania francuskich inżynierów do ciągłego rozwoju modelu. Kompakt debiutuje z nową turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 PureTech o mocy 130 KM, której zapotrzebowanie na paliwo jest rekordowo niskie.

Peugeot 308 w wersji hatchback, będzie wyposażony w nowy, trzycylindrowy silnik benzynowy PureTech z turbodoładowaniem oraz sześciobiegową przekładnię manualną. Moc generowana przez silnik 1.2 e-THP wynosi 130 KM. Jednostka ta łączy wysoką wydajność z najnowocześniejszymi technologiami. Wykorzystuje bezpośredni wtrysk o wysokim ciśnieniu (200 barów) oraz bardzo wydajną turbosprężarkę nowej generacji (pracującą z prędkością 240 000 obr./min.).

Przeczytaj: Peugeot 308 sprzedaje się jak świeże bułeczki

Spalanie jakie udało się uzyskać podczas badań wyniosło zaledwie 2,85 litra na 100 kilometrów. W trakcie 32 godzinnego testu samochód przejechał 1810 kilometrów na jednym pełnym zbiorniku paliwa, zużywając 51,4 litra paliwa. Rekord został pobity na torze Almeria w Hiszpanii pod nadzorem francuskiej organizacji testowej UTAC.

Wyniki te oznaczają, że motor benzynowy motor 1.2 e-THP jest oszczędniejszy od wysokoprężnego BlueHDi o mocy 120 KM (średnie zużycie paliwa wynosi 3,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów). Co ciekawe podobny turbodoładowany silnik benzynowy PureTech w wersji o mocy 110 KM, przewidywany jest także w gamie modelowej 208 i 2008.

Nasi Partnerzy polecają