Bliźniaki 3008 i 5008 współdzielą około 70% elementów, co wróży doskonale dla większego (lecz młodszego) brata. 5008 ma rozstaw osi większy o 16,5 centymetra, co ma zapewnić podróżującym wystarczającą ilość miejsca w środku.
Z 3008 przeniesiono też wnętrze, którym byliśmy zachwyceniu podczas testów. Taki wystrój – wraz z wyświetlaczem zamiast tradycyjnych zegarów, oferowany jest już w najtańszej wersji Active. Właścicielem Peugeota 5008 możemy stać się po wydaniu 99 900 złotych.
Zobacz też: Czy to nowy Peugeot 308?
Tyle, że to wabik cenowy tradycyjnie używany przez francuskie marki. Takie auto będzie wyposażone w stalowe felgi o rozmiarze 17 cali, manualną klimatyzację, lecz nie dostaniemy ośmiocalowego ekranu multimediów. Zamiast tego w aucie znajdziemy zwykłe radio z bluetoothem i obsługą plików MP3.
Wersja Active ma już pełnoprawny ekran, halogenowe światła przeciwmgłowe, czujniki parkowania z tyłu, dwustrefową klimatyzację jak i 17-calowe, aluminiowe felgi.
Testowaliśmy: Citroen Spacetourer jako mobilne biuro
Pakiet Allure to felgi o rozmiar większe, wykończenie drzwi stalą nierdzewną jak i półskórzana tapicerka. Topowa wersja GT charakteryzuje się pełnymi światłami LED, 19-calowymi felgami aluminiowymi, prawdziwym drewnem we wnętrzu jak i bezkluczykowym dostępem do pojazdu.
Peugeot 5008 - oficjalny cennik
Silnik/wersja | Access | Active | Allure | GT |
2.0 Blue HDi 180 EAT6 | - | - | - | 166 700 zł |
2.0 BlueHDi 150 M6 | - | 128 000 zł | 136 000 zł | - |
1.6 BlueHDi 120 EAT6 | - | 128 400 zł | 136 400 zł | - |
1.6 BlueHDi 120 M6 | - | 121 400 zł | 129 400 zł | - |
1.6 THP 165 EAT6 | - | 128 400 zł | 136 400 zł | - |
1.2 PureTech 130 EAT6 | - | 117 400 zł | 125 400 zł | - |
1.2 PureTech 130 M6 | 99 900 zł | 110 400 zł | 118 400 zł | - |
*EAT6 - sześciobiegowa skrzynia automatyczna