W nowych układach napędowych typu Plug-In Hybrid, Peugeot zastosował szereg zaawansowanych technologii. Za podstawę posłużył silnik benzynowy PureTech 180 o pojemności 1.6-litra, który poprzez dodanie dwufunkcyjnego alternatora-rozrusznika i specjalnego układu chłodzenia został przystosowany do współpracy z napędem HYBRID (180 KM) i HYBRID4 (200 KM).
Sprawdź: Elektryczny Peugeot e-208 debiutuje na polskim rynku. CENNIK bezemisyjnego mieszczucha
Silnik PureTech współpracuje z nową, automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 (ElectricEfficient Automatic Transmission), która jest specjalnie przeznaczona do nowych napędów typu plug-in hybrid. Ze skrzynią współpracuje silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW), która jest przenoszona na przednią oś. Ponadto, aby uzyskać optymalny i niewyczuwalny sposób przełączania między napędem spalinowym a elektrycznym, sprzęgło hydrokinetyczne z wersji spalinowych zostało zastąpione mokrym sprzęgłem wielotarczowym. Efektem tych zmian jest wzrost momentu obrotowego o 60 Nm, a w konsekwencji skrócenie czasu reakcji układu.
W wersjach HYbrid4 (Peugeot 3008) tylna oś z wielowahaczowym zawieszeniem również jest wyposażona w ten sam silnik elektryczny o mocy 110 KM (80 kW) i reduktor umożliwiający przeniesienie napędu na cztery koła. Rozwiązanie to nie spowodowało zmniejszenia miejsca w kabinie czy bagażniku.
Zobacz: TEST, OPINIA - Peugeot 508 GT 1.6 Turbo 225 KM EAT8: Francja elegancja
Na bezemisyjną jazdę pozwala wysokonapięciowy (300V), litowo-jonowy akumulator, który w obydwu wariantach (HYbrid i HYbrid4) został umiejscowiony pod drugim rzędem siedzeń. Akumulator ten posiada jedną z najwyższych oferowanych na rynku pojemności, która wynosi 11,8 kWh (HYbrid) lub 13,2 kWh (HYbrid4). Umożliwia to przejechanie do 50 kilometrów (według WLTP) na samej energii elektrycznej. Dla umożliwienia maksymalnego wykorzystania jazdy w trybie elektrycznym trybem domyślnym jest tryb zeroemisyjny (ZEV), który włącza się za każdym razem, gdy akumulator jest odpowiednio naładowany. Jazda w trybie elektrycznym jest możliwa do prędkości 135 km/h, przy której następuje przełączenie na napęd spalinowy.
Pełne doładowanie odbywa się maksymalnie:
• w ciągu 8 godzin ze standardowego gniazda (ładowarka 3,3 kW, 8 A),
• w ciągu 4 godzin z gniazda przyspieszonego ładowania (ładowarka 3,3 kW,
14 A),
• a nawet w niecałe 2 godziny w przypadku terminala typu Wallbox (ładowarka 6,6 kW dostępna w opcji, 32 A).
Przeczytaj także: Dwa sedany aspirujące do klasy premium. Który robi to lepiej? Alfa Romeo Giulia vs. Peugeot 508 - OPINIA
Świetlne wskaźniki umieszczone wokół gniazda ładowania umożliwiają łatwy i szybki odczyt stanu naładowania akumulatora. Po podłączeniu wtyczki zmieniające się kolory informują o postępie ładowania. Pokrywa gniazda ładowania jest dyskretnie umiejscowiona na tylnym lewym błotniku (symetrycznie względem pokrywy wlewu paliwa). Przewód ładowania można z łatwością umieścić we wnęce pod podłogą bagażnika.
Wraz z pojawieniem się nowego napędu, francuscy inżynierowie poszerzyli ofertę o kolejne tryby jazdy. Teraz na pokładzie hybrydowego Peugeota 508, 508 SW i 3008 znajduje się pięć różnych trybów, z których każdy dostarcza innych wrażeń. Pierwszym z nich jest charakteryzujący się ciszą tryb zeroemisyjny. Drugim jest wszechstronny tryb HYBRID. Trzecim z kolei jest skuteczny w terenie tryb 4WD (wyłącznie dla 3008 HYBRID4). Pozostałe dwa, czyli sport i comfort dobrze już znamy.
Dane techniczne - Peugeot 508/508 SW HYbrid & Peugeot 3008 HYbrid4
508/508 SW HYbrid |
3008 HYbrid4 |
|
---|---|---|
Silnik | 1.6 l PureTech 180 | 1.6 l PureTech 180 |
Skrzynia | e-EAT8 | e-EAT8 |
Moc | 225 KM (165 kW) | 300 KM (220 kw) |
Napęd | na przednią oś | na cztery koła |
Akumulator | 11,8 kWh | 13,2 kWh |
Zasięg w trybie elektrycznym |
do 40 kilometrów (WLTP) | do 59 kilometrów (WLTP) |
0-100 km/h | - | 5,9 s |
Rozpoczęcie produkcji hybrydowych wariantów jest zaplanowane na luty 2020 roku, co oznacza, że pierwsze egzemplarze pojawią się na wiosnę przyszłego roku. Polskie ceny poszczególnych modeli i ich wariantów prezentują się następująco.
CENY - Peugeot 508 HYbrid / 508 SW Hybrid & Peugeot 3008 HYbrid
Peugeot 508 HYbrid 225 PHEV e-EAT8 | CENA |
---|---|
Allure | od 169 400 zł |
GT Line | od 181 700 zł |
GT | od 197 499 zł |
Peugeot 508 SW HYbrid 225 PHEV e-EAT8 | CENA |
Allure | od 173 900 zł |
GT Line | od 186 200 zł |
GT | od 201 900 zł |
Peugeot 3008 HYbrid 225 PHEV e-EAT8 | CENA |
Allure | od 166 500 zł |
GT Line | od 172 700 zł |
GT | od 176 900 zł |
Peugeot 3008 HYbrid4 300PHEV e-EAT8 | CENA |
GT Line | od 195 700 zł |
GT | od 199 900 zł |