Po publikacji zdjęć, które przedpremierowo wyciekły na światło dzienne, przyszedł czas na więcej szczegółów. Podczas gdy wszyscy producenci sprawiają, że ich auta rosną, Peugot postanowił odrobinę skurczyć model 508. Auto mierzy teraz 4750 mm, czyli o 8 cm mniej od poprzednika. Mocniej skurczono rozstaw osi (o 2,4 cm) uzyskując 2790 mm, a auto obniżono do zaledwie metra czterdziestu.
Stylistyki Peugeota 508 w gamie marki jeszcze nie widzieliśmy. Ostre, drapieżne wręcz linie i pionowe LED-owe światła do jazdy dziennej sprawiają, że na pierwszy rzut oka Peugeot 508 wygląda jak by był pozycjonowany co najmniej o klasę wyżej. Marka odważnie porównuje go nawet do Audi A5 Sportback.
Co by jednak nie mówić nowy francuski sedan prezentuje się bardzo elegancko, szczególnie w wersji GT z podwójnymi końcówkami układu wydechowego. Faktem mającym upodobnić model 508 do sportowo-ekskluzywnego gran turismo są m.in. szyby bez ramek.
Wnętrze idzie z duchem czasu
Dziś już chyba nikt nie chce mieć analogowych zegarów, a wszyscy idą w stronę wirtualnych kokpitów. Ten ruch zastosowano w nowym modelu 508. Umieszczono centralnie 10-calowy ekran centrum multimedialnego i fortepianowe przyciski poniżej przypominają nieco te z modelu 3008.
Zobacz porównanie: Peugeot 508 vs. Volkswagen Passat
Peugeot postawił się downsizingowi. Najmniejszy silnik z jakim oferowana będzie "pięćset ósemka" to czterocylindrowy 1.6 PureTech o mocy od 180 do 225 KM (mocniejszy tylko w wersji GT). Po stronie silników wysokoprężnych pojawią się dwie jednostki: 130-konne 1.5 BlueHDi i 2.0 BlueHDi w dwóch wariantach mocy 160 i 180 KM. Wszystkie silniki benzynowe będą w standardzie wyposażone w 8-biegową skrzynię automatyczną. Podobnie sprawa wygląda w przypadku diesli. Wyjątkiem jest jedynie najsłabszy wariant, który będzie zestawiony z manualną skrzynią biegów.
Trudno wyobrazić sobie współczesne auto (szczególnie aspirujące do konkurowania z markami premium) bez szeregu systemów bezpieczeństwa. Na pokładzie nowego Peugeota 508 znajdzie się m.in. kamera Night Vision wykrywająca pieszych, rowerzystów i zwierzęta, adaptacyjny tempomat, asystent martwego pola, pełne czujniki parkowania i kamery oferujących widok 360 stopni a także system autonomicznego hamowania w ruchu miejskim.
Oficjalna premiera Peugeota 508 będzie miała miejsce podczas targów w Genewie już 6-7 marca. Model ma trafić do sprzedaży jesienią tego roku.