Będzie dostępny jako sedan i kombi, pod maskę trafił 360-konny układ hybrydowy, a napęd trafi na obie osie. Specyfikacja nowego Peugeota 508 Sport Engineered zapowiada się obiecująco. W końcu poznaliśmy produkcyjną wersję usportowionej hybrydy klasy średniej.
Sprawdź: Nowy Hyundai i30 N bez tajemnic! Koreański hot hatch po liftingu jest lżejszy, szybszy i mądrzejszy
Osiągi topowej wersji
Peugeot 508 Sport Engineered jest napędzany przez turbodoładowany, benzynowy silnik 1.6 i elektryczne jednostki, które napędzają tylną oś. Moc systemowa to 360 KM, a moment obrotowy wynosi 520 Nm. To pozwala na sprint do setki w czasie 5,2 sekundy i prędkość maksymalną 250 km/h. Topowy, sportowy wariant 508 jest hybrydą plug-in, dlatego możemy poruszać się bezemisyjnie. Zasięg ma wynosić około 42 km, a to zasługa baterii o pojemności 11,5 kWh.
Nie obyło się również bez zmian stylistycznych. Zielone dodatki, nowe felgi, nieco inne wykończenie kokpitu i wyrazisty dyfuzor w tylnym zderzaku odróżniają wersję Sport Engineered od innych. Wizualne zmiany zdradzają, że mamy do czynienia z nieco szybszym Peugeotem.
Mistrz prostej? Raczej nie
Hybrydowy 508 Sport Engineered nie ma być mistrzem prostej, a kompletnym autem dającym frajdę również w zakrętach. Za właściwości jezdne odpowiedzialny jest inaczej zestrojony układ zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami. Koła rozstawiono szerzej niż w innych wersjach, a hamowaniem zajmuje się nowy układ hamulcowy. Na pierwszy montaż, Peugeot dostał opony Michelin Pilot Sport 4S.
Kiedy Peugeot 508 Sport Engineered zawita do salonów?
Usportowione wersje sedana i kombi mają być dostępne już w pierwszej połowie 2021 roku. Nie znamy jeszcze cen, ani wyposażenia nowego najmocniejszego Peugeota.