Marion David, zajmujący się w grupie PSA rozwojem modelu 3008, stwierdził, że wersja GT na chwilę obecną zostanie najszybszym wariantem SUV-a, jednak jeśli pojawi się zapotrzebowanie na jeszcze lepsze osiągi, firma jest w stanie dostarczyć takie auto - w domyśle GTi - na rynek.
Zobacz też: Peugeot 3008 debiutuje z wnętrzem i-Cockpit
Pod względem rozwiązań technicznych nie stanowiłoby to problemu. Zarówno 3008 jak i 308 mają wspólną płytę podłogą EMP2, stąd też przełożenie czterocylindrowego silnika 1.6 THP o mocy 270 koni mechanicznych i generującego 330 niutonometrów momentu obrotowego jest jak najbardziej możliwe. Plany zdradza również użycie dwukolorowego malowania Coupe Franche w wersji GT.
Peugeot ma w planach również mocniejszą wersję 2008, która mogłaby współdzielić elementy z rewelacyjnym 208 GTi. Miałaby ona konkurować z np. Nissanem Juke NISMO.
Oczywiście wszystko zależy także od ruchów konkurencji. Volkswagen już wprowadził 240-konną jednostkę wysokoprężną do Tiguana, podobnego kroku oczekuje się od Skody, która już niedługo oficjalnie wprowadzi do sprzedaży Kodiaqa.
Przeczytaj: TOP 10 hot-hatchy - najgorętsze kompakty na rynku
Peugeot w przeszłości pokazał także wyczynowy samochód – 308 R- będący hybrydą. Tylna oś wykorzystywała napęd elektryczny, a auto miało 500 koni mechanicznych. Niestety to rozwiązanie użyte np. w pierwszej generacji Peugeota 508 RXH nie zostało ciepło przyjęte przez klientów.