Peugeot e-Rifter to kolejny elektryk po użytkowych modelach e-Expert, e-Traveller i e-Boxer. Samochód jest osobowym kombivanem zachowującym wszystkie atuty wersji spalinowych. Auto choć zasilane jest wyłącznie energią elektryczną, nie traci nic ze swych zalet transportowych, a dodatkowo umożliwia bezemisyjną jazdę w strefach ograniczonego ruchu w centrach miast. Oferta zawiera odmianę standardową (4,40 m) i przedłużoną (4,75 m) z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 50 kWh, który umożliwia zasięg do 280 km zgodnie z protokołem homologacyjnym WLTP.
Przeczytaj też: Kompaktowy furgon na wodór. Peugeot e-Expert Hydrogen już gotowy
Auto zostało zbudowane na tej samej modułowej platformie EMP2 co tradycyjny Rifter. Za napęd odpowiada w 100-procentach elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW (136 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, który zapewnia natychmiastową reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 130 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,2 s. Dopuszczalna masa przyczepy nie uległa zmianie i wciąż wynosi 750 kg. Holowanie przyczepy umożliwia dostępny fabrycznie hak holowniczy.
Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania. W standardzie oferowana jest ładowarka pokładowa jednofazowa 7,4 kW, a w opcji – ładowarka trójfazowa o mocy 11 kW. Znajdujące się na lewym tylnym błotniku gniazdo ładowania umożliwia ładowanie na kilka sposobów: ze standardowego gniazda, ze wzmocnionego gniazda lub z terminalu typu Wall Box, a nawet ze stacji szybkiego ładowania.
Porównaliśmy: Nie ścigaj się z nimi spod świateł! Suzuki Across Plug-in Hybrid i-AWD & Peugeot 3008 HYbrid4
Ładowanie do pełna z gniazda standardowego (8A) zajmuje 31 h. Wzmocnione gniazdo (16A) naładuje baterię w 15 h. Stacja Wall Box o mocy 7,4 kW uzupełni rozładowaną baterię w 7,5 h prądem jednofazowym, a przy mocy 11 kW i użyciu trójfazowej ładowarki pokładowej pełne naładowanie potrwa 5 h. Korzystając ze stacji szybkiego ładowania (układ chłodzenia akumulatora pozwala na zastosowanie ładowarek o mocy 100 kW) naładowanie do 80% pojemności zajmie 30 minut.
Auto można wybrać w odmianie 5- lub 7-osobowej. Na każdym z trzech indywidualnych foteli z drugiego rzędu można zainstalować fotelik dla dziecka. Siedzenia można z łatwością złożyć do postaci płaskiej podłogi od strony bagażnika dzięki funkcji „Magic Flat”. W wersji przedłużonej w trzecim rzędzie są 2 niezależne, przesuwne fotele, które można również wyjąć (podobnie jak w wersji standardowej).
Bagażnik ma pojemność od 775 litrów (do wysokości tylnej półki), w wersji 5-miejscowej o standardowej długości, do 4000 litrów w przypadku wersji przedłużonej ze złożonymi siedzeniami. Tylną półkę można umieścić w dwóch położeniach i zmienić w ten sposób konfigurację bagażnika. Można ją również złożyć za oparciami siedzeń drugiego rzędu. Wnętrze wyposażono w liczne, obszerne i łatwo dostępne schowki o łącznej pojemności wynoszącej nawet 186 litrów, w zależności od wersji. Są one rozmieszczone w całej kabinie: na środkowej konsoli, na półce nad przednią szybą, w płatach drzwi, w pierwszym i drugim rzędzie oraz w bagażniku.
Peugeot e-Rifter jest dostępny w 4 poziomach wyposażenia: ACTIVE PACK, ALLURE, ALLURE PACK oraz GT. Cena samochodu w polskiej ofercie staruje od 144 700 zł.
Peugeot e-Rifter - polski cennik
wersja | ACTIVE PACK | ALLURE | ALLURE PACK | GT |
---|---|---|---|---|
długość Standard Elektryczny 136 KM (50 kWh) |
144 700 zł | 153 000 zł | 159 400 zł | 168 400 zł |
długość Long Elektryczny 136 KM (50 kWh) |
- | - | 164 700 zł | - |