Dążenie do zapewnienia większej przyjemności z jazdy skłoniło markę Peugeot kilka lat temu do podjęcia prac nad zmianą architektury miejsca kierowcy. Wszystko w celu zapewnienia jeszcze lepszych warunków prowadzenia auta. Testy i badania doprowadziły do powstania innowacyjnej koncepcji nazwanej - PEUGEOT i-Cockpit®.
Czytaj: TEST Peugeot 308 SW GT 1.6 THP: bagażówka z pazurem
Elementy składowe PEUGEOT i-Cockpit®:
- Kompaktowa kierownica, zapewniająca większą zwrotność i potęgująca doznania z jazdy. Z uwagi na mniejsze rozwarcie ramion zmniejsza się amplituda ruchów przy wykonywaniu manewrów. Powoduje to zwiększenie szybkości i zręczności manewrów kierowcy, zapewniając mu jednocześnie bardziej rozluźnioną pozycję za kierownicą.
- Wyświetlacz w polu widzenia drogi pokazujący kierowcy najważniejsze informacje związane z prowadzeniem samochodu. Pozwala skupić się na torze jazdy bez odrywania wzroku od drogi. Ergonomiczna pozycja ciała, możliwa dzięki kompaktowemu rozmiarowi kierownicy, zwiększa poziom komfortu kierowcy i zmniejsza jego zmęczenie.
- Duży dotykowy ekran wyświetlający rozmieszczone w intuicyjny sposób elementy sterowania systemami związanymi z komfortem podróżowania (radio, klimatyzacja, itd.) i umożliwiający obsługę w naturalny sposób wszystkich urządzeń pokładowych.