Nowatorski Onyx to prawdziwy pokaz szkoły designu połączonej z najnowszą technologią i rewelacyjnymi osiągami. W budowie nadwozia wykorzystano lekkie panele z włókna węglowego oraz aluminium, natomiast z miedzi wykonano błotniki i drzwi. Smakowite detale nadwozia opierają się m.in. na przeszklonym dachu z podwójnym wybrzuszeniem, czy chromowanych akcentach.
>>> Nowy Peugeot 308 w pełnej okazałości - WIDEO <<<
Niezwykłe monolityczne wnętrze pojazdu ukształtowano z jednego płata miękkiego filcu, łącznie z siedziskami. Innym materiałem wykorzystanym do budowy jest Newspaper Wood – materiał wyprodukowany ze zużytych i zgniecionych gazet, z którego wykonano deskę rozdzielczą.
Pod muskularną sylwetką nadwozia o radykalnej linii i długości 4,65 m, opatrzonej wielkimi 20-calowymi kołami ze stopów lekkich, kryje się mocarny silnik. Jednostka napędowa to położony centralnie z tyłu, zamocowany w karbonowym podwoziu, hybrydowy V8 HDi o pojemności 3.7-litra. Motor osiąga 600 KM maksymalnej mocy i współpracuje z 6-przełożeniową skrzynią sekwencyjną.