Aktualna generacja Peugeota Partnera zadebiutowała w 2008 roku. W porównaniu do poprzednika, wymiary Partnera zwiększyły się. Długość auta wynosi obecnie 4,38 metra, czyli jest o 24 cm większa. Szerokość wzrosła o 9 cm do 1,81 metra, a wysokość 6 cm do 1,87 metra. Peugeota Partnera Tepee w wersji VTC testował tygodnik „Motor”. Francuskie auto w wersji VTC, charakteryzującej się twardszym zawieszeniem, blachą ochronną pod silnikiem oraz minimalnie zwiększonym prześwitem, zostało ocenione jako dobra propozycja na polskie drogi, które są złej jakości.
Przeczytaj koniecznie: Nowości Peugeota na salonie samochodowym we Frankfurcie
W opinii testerów’ Motoru”, Partnerem Tepee VTC podróżuje się tak samo komfortowo, jak rodzinnym vanem. – Jazda po nierównościach jezdni nie skutkuje nieprzyjemnymi wstrząsami, a w zakrętach auto zachowuje się przewidywalnie – czytamy. „Motor” poleca silnik diesla o pojemności 1.6 112KM HDI, który według testujących, zapewnia przyzwoite osiągi oraz umiarkowane zużycie paliwa.
>>> Peugeot Partner 2004 r. – cena od 12 tys. zł
Bagażnik Peugeota Partnera Tepee jest duży i ma pojemność 505 litrów. Tylne fotele dają się wyjmować w dowolnych konfiguracjach (każdy fotel jest pojedynczy i można go złożyć lub wyjąć). Według tygodnika, plusem Partnera Tepee jest duża liczba schowków, dość małe zużycie paliwa oraz możliwość pełnego składania i wyjmowania siedzeń. Jako minusy określone zostały m.in. mało precyzyjne spasowanie niektórych detali we wnętrzu auta oraz fakt, że ww. silnik 1.6 HDI 112KM dostępny jest tylko w droższej wersji wyposażenia.