Prototyp RCZ R został pokazany po raz pierwszy na salonie samochodowym w Paryżu w ubiegłym roku. Zdjęcia przedstawiają pojazd koncepcyjny, jednak jest on na tyle zbliżony stylistyką do obecnie produkowanego RCZ po faceliftingu, iż można uznać że jego wygląd nie ulegnie zmianie i w podobnej formie wejdzie do seryjnej produkcji.
Peugeot RCZ R będzie dysponował tą samą benzynową, turbodoładowaną jednostką napędową 1.6-litra THP, która jest obecnie montowana w słabszych odmianach (156 KM i 200 KM). Natomiast w wersji R silnik podkręcono do 260 KM, dzięki czemu jest to najmocniejszy Peugeot w historii firmy. Szczegółowe dane techniczne nie są jeszcze znane. Aktualnie wiadomo tylko, że samochód otrzyma sztywniejsze zawieszenie, specjalny wzór felg oraz to co najważniejsze w autach FWD - dyferencjał o ograniczonym poślizgu. Początkowo mówiono o zastosowaniu napędu na wszystkie koła, najwyraźniej jednak producent uznał to za zbyt drogie rozwiązanie w porównaniu do oczekiwanych efektów.
Samochód zaliczy debiut na Festiwalu Prędkości w Goodwood (11-14 lipca). Po tym wydarzeniu powinniśmy poznać więcej szczegółów dotyczących tego modelu.