Trzecia generacja uniwersalnego i pełnego praktycznych rozwiązań Peugeota Partnera, otrzymała nazwę Rifter. Znacznie ciekawszy i tak samo niespodziewany Peugeot Rifter 4x4 Concept to już bardziej solidna i lifestylowa wariacja tego kombivana. Auto powstało tylko w jednym egzemplarzu i będzie ozdobą stoiska Peugeota na Salonie Samochodowym w Genewie.
Przeczytaj: Już nie Peugeot Partner - teraz to Rifter
Jak to się stało, że pojazd zbudowany na platformie podłogowej EMP2, która nie jest przystosowana do napędu na cztery koła, otrzymała taki właśnie rodzaj napędu? PSA przy tworzeniu tego pojazdu poprosiło o pomoc firmę Dangel, doświadczoną w tworzeniu specjalnych pojazdów 4x4. Dzięki masie odpowiednich podzespołów, studyjny podwyższony kombivan (prześwit zwiększony o dodatkowe 80 mm względem standardowego Riftera) potrafi stawić czoła nawet najbardziej wymagającym warunkom eksploatacji.
Pod maską pracuje wysokoprężna jednostka BlueHDi o mocy 130 KM i 300 Nm, połączona z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i sprzęgłem wiskotycznym. Trzy dostępne tryby jazdy wpływają na rozdział momentu obrotowego na poszczególne osie. Moc może trafiać całkowicie na przód (tryb ECO) lub rozkładać się inteligentnie na cztery koła (4WD). Tryb R.LOCK pozwoli przy niskich prędkościach zablokować napęd czterech kół.