Peugeot 208 Hybrid FE Concept został oparty na podstawowej 208-ce z silnikiem 1.0 VTi. Aby uzyskać jak najlepsze efekty, zredukowano masę auta aż o 20% (- 200 kg) oraz przestylizowano nadwozie dla mniejszych oporów powietrza. Niektóre elementy zbudowano przy wykorzystaniu włókna węglowego, tylna klapa została całkowicie przemodelowana, a w zderzaku pojawił się dyfuzor. Designerskimi bajerami są natomiast kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych oraz aerodynamiczne, 19-calowe obręcze kół.
>>> Peugeot 308 R Concept: kompaktowy hot hatch - ZDJĘCIA <<<
To co najważniejsze to jednak źródło napędu. Benzynowy motor 1.0 VTi (999 cm3) został powiększony do pojemności 1.2 (1233 cm3). Moc silnika wynosząca 68 KM pozostała niezmieniona, ale moment obrotowy wzrósł z 95 Nm do 119 Nm. Jednostkę połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 41 KM i 30 Nm, co w sumie daje łączną moc 136 KM. Jak to w układach hybrydowych bywa, wykorzystano technologię rekuperacji - podczas toczenia się wozu oraz hamowania odzyskiwania jest energia ładująca akumulatory. Według informacji auto wyłącznie w trybie elektrycznym potrafi pokonać dystans do 19 kilometrów. Peugeot chwali się dodatkowo niskim spalaniem na poziomie zaledwie 2,1 l/100 km oraz emisją CO2 równą 49 g/km.
Auto swój debiut zaliczy podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Niestety jest to tylko prototyp i stanowi jedynie pokaz możliwości francuskiej marki.