Kolejne generacje nowych aut zawsze są większe, lepsze i praktyczniejsze. Nowy Forester nieco urósł. Rozstaw osi wynosi 2669 mm (+30 mm), co przełożyło się na więcej miejsca w kabinie pasażerskiej i w bagażniku, który po złożeniu tylnej kanapy pomieści aż 2155 l. O 13,5 cm poszerzono także otwór załadunkowy.
Downsizingowi mówię stanowcze "nie"
Subaru Forester na rynku amerykańskim pojawi się z czterocylindrowym bokserem o objętości skokowej 2.5 litra, mocy 185 KM i maksymalnym momencie obrotowym 239 Nm. Wszystkie wersje będą występowały z bezstopniową przekładnią CVT i napędem na cztery koła Symmetrical AWD. Dzięki napędowi AWD i bardzo obiecującym prześwicie (22 cm) Forester ma szanse całkiem dobrze radzić sobie w lekkim terenie.
Zobacz: Subaru Impreza wjeżdża do polskich salonów - CENY
Jeśli chodzi o wyposażenie, nowy Forester w standardzie będzie posiadał automatyczną klimatyzację i elektryczny hamulec postojowy. W aucie pojawi się też znany system kamer EyeSight rozpoznający znaki drogowe, a także pełniący funkcję aktywnego tempomatu, asystenta przeciwkolizyjnego i utrzymującego pas ruchu. Z nowości technologicznych na pokładzie nowego Forestera pojawi się m.in. system DriverFocus badający zmęczenie i dekoncentrację kierowcy na podstawie jego mimiki.
Nowe Subaru Forester pojawi się w sprzedaży na początku drugiej połowy roku. Póki co jednak tylko w Stanach Zjednoczonych.