W rozmowie padło słowo turbo, które w drugiej połowie dekady robiło oszałamiającą karierę. Terramorsi sformułował wstępne założenie: centralnie silnik o mocy minimum 150 KM, znakomite własności jezdne oraz maksymalna masa 830 kg. Pierwsze testy R5 Turbo z silnikiem o mocy 160 KM rozpoczęły się w marcu 1978 roku, a w maju 1980 roku hale w Dieppe opuścił pierwszy produkcyjny egzemplarz. Już pierwsza impreza z udziałem 5 Turbo należała do udanych. W listopadzie 1980 roku załoga Jean Ragnotti/Jean-Marc Andrie zajęła drugie miejsce w górskim rajdzie Criterium de Cevennes. Później było już tylko lepiej. Moc silnika w zależności od homologacji wynosiła od 170 KM do 350 KM. W październiku 1982 roku na salonie samochodowym w Paryżu Renault zaprezentowało 5 Turbo 2. Produkcja obu wersji zakończyła się w kwietniu 1986 roku. W ciągu 6 lat powstało 1820 Renault Turbo i 3167 egzemplarzy Turbo 2. Godnym następcą 5 Turbo było także słynne Clio V-6 z centralnym silnikiem.
Renault 5 Turbo stuknęło 30 lat
2010-07-28
17:00
Historia Projektu 822 zrealizowanego jako Renault 5 Turbo sięga maja 1976 roku, gdy zastępca dyrektora działu rozwoju Jean Terramorsi oraz asystent Henri Lherm zobaczyli szkice, które stworzył Marc Deschamps.