Piękny i luksusowy Mercedes-Benz Klasy S Coupe oficjalnie zaprezentowany - WIDEO

2014-02-12 13:01

Smukła sylwetka, doskonałe osiągi, bajecznie bogate wyposażenie - to właśnie cechy najnowszej Klasy S w odmianie Coupe, zastępującej dotychczasowy model CL. Wraz ze zmianą nazwy Mercedes wkracza na jeszcze wyższy poziom zaawansowania technologicznego i designerskiego. Jest na co popatrzeć!

"Nowa" nazwa jest tak naprawdę nawiązaniem do chlubnej historii Mercedesa. Nazwa S Coupe została przez Benza użyta po raz pierwszy w 1952 roku, kiedy zadebiutował legendarny model S 300 Coupe. W dniach 6-16 marca tego roku trwać będzie Salon Samochodowy w Genewie i to podczas niego nastąpi oficjalna prezentacja najnowszego coupe Mercedesa. Jako pierwsza do salonów trafi wersja S 500 Coupe, wyposażona w jednostkę 4.7 V8 biturbo. Motor ten może pochwalić się mocą 455 KM i imponującym momentem obrotowym równym 700 Nm.

Mercedes zadbał o to, aby flagowy model wyglądał nowocześnie i awangardowo, nawiązując jednocześnie do historii marki. Niemcy określają swoją stylistykę jako pomost pomiędzy tradycją, a postępem. Nadwozie samochodu może pochwalić się pokaźnymi wymiarami: 5027 mm długości, 1899 mm szerokości, 1411 mm wysokości i 2945 mm rozstawu osi. We wnętrzu projekt deski rozdzielczej przeniesiono właściwie bez zmian z Klasy S w odmianie limuzyny. Kokpit prezentuje najwyższy z możliwych poziomów luksusu, więc zmiany względem sedana nie były potrzebne. Najznakomitsze materiały potęgują ekskluzywną atmosferę wewnątrz auta. Elementy wykończenia, przełączniki i otwory wentylacyjne pokryto galwanizowaną powłoką w grafitowym kolorze.

Przeczytaj też: Najmocniejsza seryjna limuzyna świata: Mercedes-Benz S65 AMG 2014 - WIDEO

Niemiecki producent przyzwyczaił nas do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań wraz z debiutem swoich luksusowych modeli. Nie inaczej jest w tym przypadku. S Coupe jako pierwszy samochód na świecie będzie mógł być wyposażony w zaawansowane zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją pochylania w zakrętach. Pojazd z zakrętach przechyla się podobnie jak motocyklista, czego efektem jest zmniejszenie się działania przyśpieszenia bocznego, co pozwala na pewniejsze czucie się podróżujących. Producent zaznacza, że celem tego rozwiązania nie było umożliwienie osiągania wyższych prędkości, a maksymalny komfort i pewność prowadzenia samochodu. Rewolucyjne zawieszenie samo rozpoznaje zakręty przy użyciu kamery stereoskopowej, rejestrując krzywiznę do 15 metrów przed samochodem. Funkcja pochylania w zakrętach może być wybrana jako jeden z trzech trybów jazdy za pomocą przełącznika ABC. System działa w zakresie prędkości 30-180 km/h.

Bogactwo wyposażenia robi duże wrażenie. Na jego pokładzie znajdziemy najnowocześniejsze systemy znane z nowej Klasy S, m.in.: układ zapobiegawczej ochrony PRE-SAFE® z funkcją wykrywania pieszych, aktywny tempomat DISTRONIC PLUS wraz z funkcją Steer Assist i Stop&Go Pilot, asystent hamowania BAS PLUS ze wspomaganiem na skrzyżowaniach, układ kontroli pasa ruchu Active Lane Keeping Assist, adaptacyjne światła drogowe Adaptive High-beam Assist Plus oraz wspomagający jazdę nocą system Night View Assist Plus. Poza tym lista wyposażenia dodatkowego zdaje się nie mieć końca. Pakiet AIR BALANCE z funkcją rozpylania zapachu i jonizacji, elektryczne podgrzewanie podłokietnika, przednie fotele z funkcją masażu ENERGIZING z efektem wykorzystania gorących kamieni oraz dwa wysokiej klasy systemy audio - Burmester surround oraz Burmester High-End 3D surround.

WIDEO - tak prezentuje się Mercedes Klasy S Coupe