Silnik motocykla generuje imponujące 160 KM i moment obrotowy 111 Nm. Według producenta, oprócz świetnych osiągów potrafi zapewnić wygodę w codziennym użytkowaniu. Sprzęt został oficjalnie zaprezentowany jesienią 2015 roku na targach EICMA, a następnie pokazany w marcu na poznańskim Motorshow.
Zobacz: Valentino Rossi uczy jeździć MotoBota Yamahy – WIDEO
Yamaha MT-10 to najpotężniejszy naked w całej ofercie Yamahy. Napędza go zmodyfikowany silnik z R1 o pojemności 998 cm3, wykonany w technologii crossplane, osadzony w aluminiowej ramie typu Deltabox o bardzo krótkim rozstawie osi, który sprzyja naturalnej pozycji jazdy. Według producenta, MT-10 zapewnia imponującą moc przy jednoczesnym zachowaniu niezrównanej w swojej klasie zwrotności i poczuciu pełnej kontroli.
Wejdź: Yamaha Sports Ride Concept: auto od producenta motocykli
O tę ostatnią dba rozbudowana elektronika, obejmująca m.in. system elektronicznie sterowanej przepustnicy YCC-T, trzystopniową kontrolę trakcji czy D-MODE z trzema trybami pracy silnika umożliwiającymi dostosowanie charakterystyki motocykla do zróżnicowanych warunków jazdy. W celu zapewnienia precyzyjnej kontroli podczas przyspieszania i zwalniania motocykl został wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe z funkcją docisku.