Dlaczego akurat Claude Sage otrzymał jako pierwszy w Europie kluczyki do NSX-a? Człowiek ten jest założycielem i byłym dyrektorem generalnym firmy Honda Switzerland oraz członkiem klubu Honda NSX & Sportscar Club. Przyczynił się także do ewolucji tego samochodu sportowego. W jego ręce trafił egzemplarz w kolorze czerwonym, a w przekazaniu pojazdu, które odbyło się w Monako uczestniczył Taku Kasahara, prezes oddziału Honda Motor Europe France.
Zobacz: Fernando Alonso sprawdził możliwości nowej Hondy NSX
Claude rozpoczął swoją przygodę z projektem NSX w 1984 roku od stworzenia modelu HP-X (Honda Pininfarina eXperimental). Prototyp powstał w ramach współpracy Hondy i włoskiej firmy projektowej Pininfarina. Pod maską samochodu pracował silnik Honda V6 przeniesiony z bolidu Formuły 2. Claude pełnił rolę kierowcy testowego w Turynie i w Tochigi w Japonii, po czym projekt przybrał nazwę New Sports eXperimental, co oznaczało rozpoczęcie prac na pierwszą generacją modelu NSX. Działania mające na celu stworzenie samochodu produkcyjnego rozpoczęły się w 1989 roku, przy czym w nowym projekcie Claude zachował rolę kierowcy testowego.
W 1993 roku, prototyp NSX, którym jeździł Claude, posłużył jako baza do opracowania modelu NSX przeznaczonego do wyścigu Le Mans. W tym samym roku został on poproszony o przejęcie roli managera tego samochodu podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku