Premiera filmu, w którym zauważyć można przede wszystkim tylne światła w technologii LED, daje nadzieję, że kolejna generacja jednego z najważniejszych modeli BMW pojawi się na salonie samochodowym w Paryżu. Z drugiej strony pożegnalna seria M5 Competition zagościła w salonach dopiero w połowie lipca tego roku. O wiele bardziej prawdopodobnym terminem premiery kultowej "piątki" jest styczeń przyszłego roku, kiedy to będą miały miejsce targi motoryzacyjne w Detroid.
Wiemy natomiast, że BMW 5 (G30) będzie oparte na nowej platformie CLAR. Prognozy wskazują, że dzięki użyciu aluminium, włókna węglowego oraz wysokowytrzymałej stali, „piątka” zrzuci około 80 kilogramów w stosunku do poprzedniczki (F30).
Zobacz też: BMW Z4 to już historia. Koniec produkcji roadstera!
Podstawowym silnikiem może być trzycylindrowe serduszko o pojemności 1,5 litra. Sądzimy jednak, że bardziej realna jako „baza” jest czterocylindrowa jednostka, również należy się spodziewać trzylitrowych, rzędowych „szóstek”. Wersja M zostanie zaprezentowana później, w tym wypadku pod maską znajdzie się motor o pojemności 4.4 litra. Nie będzie zaskoczeniem obecność w gamie wersji plug-in.
Pod względem wyposażenia BMW 5 (G30) przejmie rozwiązania z flagowej serii 7, która chwali się sterowaniem gestami czy laserowymi reflektorami.
BMW serii 5 będzie konkurować z Volvo S90, Jaguarem XF, Lexusem GS a także tradycyjnie z Audi A6 oraz Mercedesem klasy E.