Sezonowe zmiany "samochodów służbowych” regularnie następują w największych klubach piłkarskich na świecie, mających swoich motoryzacyjnych sponsorów. W klubie FC Barcelona ostatnie zmiany to jednak nie tylko wybór nowych modeli aut, ale całkowita przesiadka do wozów inne marki. Po ponad 10 latach kataloński klub zakończył współpracę z niemieckim Audi i zawarł umowę z hiszpańską Cuprą, należącą zresztą także do Grupy Volkswagena.
Testowaliśmy: Tylko nie nazywaj go Seatem! Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310 KM DSG7 4Drive - TEST, OPINIA, WIDEO
Każdy piłkarz klubu FC Barcelona otrzymał możliwość wcześniejszej szerokiej personalizacji auta za pomocą cyfrowych konfiguratorów. Okazuje się, że nie każdy zawodnik wybrał flagowego Formentora, łączącego sportowy charakter jazdy z wygodą SUV-a. Obok Formentora w ofercie jest jeszcze SUV Cupra Ateca i Cupra Leon z nadwoziem hatchback lub kombi. Podczas prezentacji tych aut w centrum treningowym klubu w Barcelonie, pojawili się m.in. zawodnicy: Gerard Pique, Sergio Busquets, Sergino Dest, Miralem Pjanic, Frenkie de Jong czy Marc ter Stegen.
Sprawdziliśmuy: SUV wyjątkowy przynajmniej z dwóch powodów. Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM 4Drive DSG7 - TEST, OPINIA, WIDEO
Flagowy Formentor w topowej odmianie jest wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 TSI, który zapewnia moc 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd na cztery koła połączony z automatyczną skrzynią biegów pozwala w tym aucie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Z zewnątrz samochód wyróżnia się elegancją i wyrazistością m.in. dzięki specjalnemu lakierowi Petrol Blue Matt oraz 19-calowym felgom w miedzianym kolorze skrywającym hamulce Brembo. Sportowy charakter modelu został również podkreślony nowoczesnym wnętrzem, w którym zamontowano m.in. skórzane fotele kubełkowe w kolorze Petrol Blue oraz dodatki w kolorze miedzi i ciemnego aluminium.