Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKIA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z konsorcjum realizującym drogę ekspresową S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Jednocześnie rozpoczęto przygotowania do przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie i opracowania dokumentów do przetargu na ukończenie niezrealizowanych prac. Przetarg powinien zostać ogłoszony w ciągu najbliższych miesięcy.
Niesłowny wykonawca
Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała by sprawnie zakończono inwestycję. Wykonawca deklarował, że w kwietniu liczba pracowników fizycznych na budowie wzrośnie do 476 osób, sprzętu do 201 sztuk, a pojazdów transportowych do 215 jednostek. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór, na terenie budowy pracowało 50 osób, 21 jednostek sprzętu i 4 pojazdy do transportu.
Zobacz: Kierowcy zaczęli się szarpać na S8. Chwilę potem zabił ich tir [ZDJĘCIA]
Drugim powodem rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest także niedotrzymanie zapisów kontraktu mówiących o regulowaniu płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów.
Trasę obwodnicy Marek oddano do ruchu 22 grudnia 2017 r. Do ukończenia zostały węzły Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), Marki (zjazd z obwodnicy w Markach) i Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), a także najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż S8, chodniki i ścieżki rowerowe, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.