5 lutego 2018 r. podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz, a dla dwóch kolejnych odcinków wybrano najkorzystniejsze oferty.
"Podpisana dzisiaj umowa na przygotowanie tego odcinka drogi ekspresowej oraz wybór najkorzystniejszych ofert na dwa kolejne odcinki S19 na Podkarpaciu to kolejne, jakże ważne kroki do powstania szlaku Via Carpatia w Polsce. To także potwierdzenie tego, że realizujemy nasze obietnice. S19 ma zapewnione finansowanie, a coraz więcej odcinków jest kierowanych do realizacji" – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Odcinek S19 Babica - Domaradz
Koncepcję programową dla tego odcinka S19, w terminie 26 miesięcy od daty podpisania umowy, opracuje Konsorcjum firm: Lider - Promost Consulting Sp. z o.o. i Partnerzy - IRP Biuro Projektów Sp. z o.o. oraz Zakład Usług Geologicznych i Projektowych Budownictwa i Ochrony Środowiska GEOTECH Sp. z o.o. Wartość umowy to 17,1 mln zł.
Zobacz: Kolejny odcinek S19 Via Carpatia oddany do ruchu!
Na tym odcinku drogi S19 planowana jest budowa tuneli. Przy dokonywaniu wyboru wykonawcy GDDKiA brała pod uwagę także kryteria pozacenowe, którymi były m.in. termin realizacji, doświadczenie głównego projektanta drogowego, a także doświadczenie projektanta tuneli głównego projektanta mostowego.
W ramach umowy wykonawca opracuje koncepcję programową, w tym m. in. analizę i prognozę ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi (wraz z obiektami inżynierskimi), dokumentację bezpieczeństwa tunelu, opracowania ekonomiczno-finansowe, analizę zagrożenia powodziowego, a także organizację i bezpieczeństwo ruchu. Wykonawca wykona także kompleksowe rozpoznanie geologiczne, w tym opinię geotechniczną, dokumentację hydrogeologiczną, geologiczno–inżynierską, wykona badania podłoża gruntowego oraz będzie prowadził monitoring występujących na tym odcinku osuwisk i monitoring hydrogeologiczny.
Rozbudowa drogi S19
Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Babica do węzła Domaradz (dł. ok. 23,5 km), stanowiący część szlaku Via Carpatia, przewidziany jest do realizacji w systemie „projektuj i buduj”. Planuje się tam wykonanie obiektów inżynierskich, w tym trzech tuneli o łącznej długości ok. 4,6 km. Droga będzie posiadać przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Planowane odcinki S19
Wybrano także najkorzystniejsze oferty na wykonanie koncepcji programowej dwóch kolejnych odcinków drogi ekspresowej S19 od węzła Domaradz do węzła Miejsce Piastowe i od węzła Miejsce Piastowe do węzła Dukla.
Zobacz: Via Carpatia - kiedy otwarcie kolejnych odcinków S19?
Najkorzystniejsze oferty na oba odcinki złożyła firma IVIA S.A. z Katowic. Wartość oferty na odcinek węzeł Domaradz (bez węzła) – węzeł Miejsce Piastowe (z węzłem) dł. ok. 22,7 km to 9,3 mln zł, z terminem realizacji 22 miesiące, natomiast wartość oferty na odcinek węzeł Miejsce Piastowe (bez węzła) – węzeł Dukla (z węzłem) dł. ok. 10,4 km to 4,5 mln zł, z terminem realizacji 19 miesięcy.
Jeszcze trwa procedura wyboru najkorzystniejszej oferty dla ostatniego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka (granica państwa) o dł. ok. 18,3 km.