Podpisana 9 lutego 2018 r. umowa przewiduje budowę 17 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej S61 za 380 mln zł. Kolejny fragment trasy Via Baltica poprowadzi od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. Jest to kolejne zadanie na podlaskiej części S61, którego realizację rozpoczyna białostocki oddział GDDKiA. Następnym będzie część od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno, czyli główny fragment obwodnicy Łomży.
Odcinek od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe, wraz z zadaniem od węzła Podborze do węzła Śniadowo (na który umowa została podpisana 30 stycznia br.) połączą Łomżę z drogą ekspresową S8 w Ostrowi Mazowieckiej i dalej przez Wyszków i Marki z Warszawą.
Zobacz: Via Baltica coraz dłuższa – obwodnica Łomży
Pomiędzy Ostrowią Mazowiecką (węzeł Podborze), przez węzeł Śniadowo, aż do węzła Łomża Południe, droga ekspresowa S61 zostanie poprowadzona po nowym śladzie, równolegle do istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677. Zgodnie z założeniami droga ekspresowa S61, ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne, pas rozdziału oraz nawierzchnię z betonu cementowego. Na odcinku od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe przewidziano jeden węzeł - Śniadowo.
Fragment S61 od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe wybuduje firma POLAQUA Sp. z o.o. Umowa przewiduje 31 miesięczny okres na zaprojektowanie i budowę tego odcinka, przy czym do budowy nie wlicza się okresów zimowych. W związku z tym prace zakończą się prawdopodobnie do końca 2020 roku.