W 2012 roku Volvo zaprezentowało model V40 z poduszką powietrzną wyskakującą spod maski na przednią szybę. To właśnie w to miejsce zazwyczaj uderza potrącona osoba. Wcześniej producenci starali się zmniejszyć odległość maski od ofiary (a co za tym idzie zminimalizować obrażenia), lecz dopiero Szwedzi posunęli się do instalacji poduszki.
Zobacz też: Mercedes Klasy E All-Terrain 4x4 - jedyny na świecie
Najgorszym miejscem w które może uderzyć potrącona osoba to słupek A. To element nośny, jest więc jedną z najtwardszych części pojazdu. Dlatego też Mercedes przygotował poduszki powietrzne, które podczas wypadku zakryją wyjątkowo groźne elementy. Nie widać ich z zewnątrz, a w połączeniu z unoszoną maską mają znacznie większą szanse na uratowanie komuś życia.
Mercedes opracował tę technologię już dwa lata temu, lecz dopiero teraz projekt został ujawniony. Oznacza to, że poduszki na słupkach A już niedługo pojawią się w samochodach ze Stuttgartu.