Concept BlueSport łączy w sobie sportowe osiągi z niskimi kosztami eksploatacji, dzięki najnowocześniejszym technologiom zastosowanym w układzie napędowym. Konstruktorzy zastosowali między innymi funkcję start-stop, automatycznie wyłączającą silnik podczas dłuższego postoju oraz system pozwalający odzyskać energię z hamowania.
Pod maską znajdzie się turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2 litrów, mocy 178 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Co ważne, napęd przenoszony jest poprzez 6-biegową przekładnię DSG na tylne koła, gwarantując wrażenia porównywalne z jazdą prawdziwym samochodem sportowym. A oto dowód - przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie zaledwie 6,2 sekundy, a prędkość maksymalna wyniesie 224 km/h.
Zwarte nadwozie zostało wykonane z lekkich materiałów, dzięki czemu waga pojazdu nie przekracza 1200 kg. Duża w tym zasługa materiałowego dachu składanego ręcznie, a nie za pomocą ciężkich hydraulicznych siłowników.
Mimo, że VW nie potwierdza oficjalnie, iż BlueSport trafi do produkcji, dopracowane detale najnowszego roadstera pozwalają przypuszczać, że samochód trafi na rynek w roku 2010, zarówno w wersji TDI, jak i TSI. Ceny będą rozpoczynały się od około 22 500 funtów.
Pogromca Boxtera?
2009-01-14
7:00
Porsche Boxter doczekało się groźnego rywala. Na rynku niebawem pojawi się najnowsze dziecko Volkswagena wyposażone w mocny silnik, napęd na tylną oś i składany dach.