Pięć pojazdów opartych o Unimoga zamówił największy przewoźnik pasażerski w Polsce, czyli PKP Intercity. Mercedesy mają służyć do obsługi technicznej pociągów pasażerskich na bocznicach kolejowych. Na płaskim torze, jest on w stanie uciągnąć nawet 1000 ton, co w zupełności wystarcza do obsługi składów typu Pendolino. Unimog porusza się po szynach dzięki specjalnym osiom z kołami metalowymi, które opuszczane są na tory. Podczas jazdy po torach, pojazd napędzany jest dzięki kontaktowi gumowych kół z szyną.
Zobacz też: TEST Mercedes Klasy C Kombi C180 7G-Tronic: luksus w powiększonym wydaniu
Taki specjalistyczny pojazd oparty na sprawdzonym Mercedesie Unimog 423 to prawdziwy wielozadaniowiec. Do napędu służy wysokoprężna jednostka o pojemności 5.1 l i mocy 231 KM (170 kW) i 900 Nm momentu obrotowego. Silnik Mercedesa spełnia wyśrubowane normy emisji spalin EURO 6, a moc stale trafia na obie osie. Specjalistyczny Mercedes Unimog może rozpędzić się maksymalnie do 90 km/h – poruszając się po drogach. Na torach maksymalnie 25 km/h z wagonami i 50 km/h bez. Średnie zużycie paliwa to około 4-8 l/h oleju napędowego.
Pojazdy zamówione przez PKP Intercity mają trafić do spółki do końca listopada 2015 roku.