Wydawałoby się, że Audi, Porsche i Bentley to zupełnie inne rodziny, jednak w rzeczywistości cała trójka ma ze sobą naprawdę wiele wspólnego. Nie chodzi tylko o kierunek, w którym dążą wymienione marki oraz ich wspólny cel — czyli stworzenie najlepszego auta — ale także o podzespoły, które w głównej mierze ze sobą dzielą.
Tym razem panowie z CarWow postanowili sprawdzić, czy różnica pomiędzy najlepszymi sportowcami tej samej wspólnoty, jaką jest Grupa Volkswagena, jest naprawdę tak duża, jak mogłoby się wydawać. Do boju o podium i tytuł najszybszego flagowego sportowca stanęło Audi RS 7, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid oraz Bentley Flying Spur W12.
Zacięta walka
Przedstawiciel czterech pierścieni jest Audi RS 7, które napędza 4-litrowe V8. Przy wsparciu dwóch turbosprężarek silnik generuje moc 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Całość współpracuje z 8-stopniową przekładnią, która przenosi cały moment obrotowy na wszystkie cztery koła.
Stuttgart reprezentuje Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, które podobnie jak Audi kryje pod maską 4-litrowe V8. Różnica polega jednak na tym, że motor współpracuje z silnikiem elektrycznym, co daje łączną moc 680 KM i 850 Nm momentu obrotowego. Podobieństwo konstrukcyjne kontynuuje 8-stopniowy automat i napęd na wszystkie cztery koła.
Ostatni i jednocześnie największy w zestawieniu zawodnik to Bentley Flying Spur z potężnym silnikiem W12, który generuje 635 KM i 900 Nm momentu obrotowego. W tym przypadku zastosowana została ta sama 8-stopniowa przekładnia, która podaje moc na cztery koła.
Który z nich okazał się najlepszy? Pojedynek na pasie startowym szybko to zweryfikował. Zobacz!