Zdumiewające osiągi w luksusowych autach typu sedan oraz kombi, od lat są sztandarowym popisem niemieckich producentów samochodów klasy premium. Aktualnie na szczycie połączenia uniwersalności ze sportem, pozycjonowane są cztery niesamowite modele: Audi RS6 Avant, BMW M5 Competition, Porsche Panamera Sport Turismo S E-Hybrid i Mercedes-AMG E 63 S Estate. Który z tych samochodów jest najszybszy na kresce? Jaki model najlepiej przyspiesza z tak zwanej "rolki", a który okazuje się mieć najkrótszą drogę hamowania? Na te pytania postanowili odpowiedzieć dziennikarze CarWow.
Testowaliśmy: To najmocniejsze seryjne BMW. Jak się z nim żyje? BMW M5 Competition - TEST, OPINIA, WIDEO
Ten pojedynek trzeba zobaczyć. Wszystkie cztery pojazdy zostały skonstruowane w oparciu o podobne założenia. Benzynowe silniki V8 mają podwójne turbodoładowanie, szybkie automatyczne skrzynie biegów i napędy na cztery koła. O ile Audi, Porsche i Mercedes dostały motory o pojemności 4.0 litra, tak w BMW pojemność silnika wynosi 4.4 litra. Największe różnice pomiędzy pojazdami wynikają z masy własnej, a ta najniższa jest w BMW.
Przeczytaj więcej: Debiutuje Audi RS6 Avant C8. Jest ostentacyjne, mocne i piekielnie szybkie! Zobacz ZDJĘCIA i WIDEO
Przedstawmy zawodników: Audi RS6 Avant 4.0 V8, 600 KM i 800 Nm, 8-biegowy automat, napęd quattro, masa własna 2075 kg. BMW M5 Competition 4.4 V8, 625 KM i 750 Nm, 8-bigowy automat, napęd xDrive, masa własna 1940 kg. Porsche Panamera Sport Turismo S E-Hybrid 4.0 V8, 680 KM i 850 Nm, 8-biegowy automat, napęd 4x4, masa własna 2400 kg. Mercedes-AMG E 63 S Estate 4.0 V8, 612 KM i 850 Nm, 9-biegowy automat, napęd 4MATIC, masa własna 2060 kg.
Które auto jest szybsze? Zobacz wideo: