Główny wykonawca odcinka Drogi Ekspresowej od węzła Opacz w Warszawie do węzła Paszków, koło Wolicy zaproponował zastosowanie technologii nawierzchni długowiecznej. Według przedstawicieli firmy Strabag, gotowa nawierzchnia ma wytrzymać bez generalnego remontu nawet pół wieku. Przez najbliższe 2-3 tygodnie na 150-metrowym odcinku testowym eksperci Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz wykonawcy będą badać tę część budowy.
Czytaj też: Policja zabiera prawa jazdy, a sądy je oddają! 6 na 10 prawek wraca!
Klucz wytrzymałości tkwi w zastosowaniu specjalnego asfaltu o wyjątkowych parametrach właściwych, zarówno w wysokich, jak i niskich temperaturach, oraz wyjątkowej odporności na „zmęczenie” spowodowane ciągłym użytkowaniem drogi. Mieszanka zastosowana na budowie S8 jest sztywniejsza przez co bardziej odporna na koleinowanie. Utrzymanie nawierzchni w idealnym stanie ogranicza się regularnego odnawiania warstwy ścieralnej. Strabag zagwarantował 18-letni okres gwarancji dla nawierzchni, co jest rekordem.