Audi A4, następca Audi 80, weszło do produkcji w fabryce w Ingolstadt w roku 1994 i od razu wyznaczyło nowe standardy w całej branży. Swą elegancją, sportowym zacięciem i komfortem szybko zdobyło uznanie klientów na całym świecie. Już w pierwszym pełnym roku sprzedaży – 1995, auto zostało bestsellerem koncernu z Ingolstadt. Z fabryki wyjechały wtedy 272 052 sztuki A4. Przez ćwierć wieku samochód doczekał się pięciu generacji. Co ciekawe to najpopularniejszy model spod znaku czterech pierścieni na świecie: tylko w roku 2018 sprzedano 344 586 jego egzemplarzy. W przybliżeniu co piąte sprzedane dziś Audi pochodzi z tej właśnie serii modelowej.
Zobacz: Tak zmieniło się Audi A4 Avant - porównanie generacji B8 i B9
Popyt na Audi A4 jest wciąż niezmiennie wysoki, a na rynku od roku 2015 jest jego piąta już generacja oznaczona kodem B9. Na samochody z serii A4 najczęściej decydują się klienci z Chin, Niemiec i ze Stanów Zjednoczonych. W roku 2018 niemal jedna piąta spośród modeli Audi sprzedanych w Niemczech, to było właśnie A4. Najbardziej popularnym Audi w Chinach jest z kolei przeznaczone wyłącznie na tamtejszy rynek Audi A4 L z wydłużonym rozstawem osi.
Od 2007 roku wytwarzaniem tego modelu, w tzw. obrotowym systemie produkcji, zajmują się dwie niemieckie fabryki koncernu: w Ingolstadt i w Neckarsulm. Z myślą o potrzebach rynków lokalnych, Audi A4 wytwarzane jest również w Azji, w chińskiej fabryce w Changchun oraz w Aurangabad w Indiach.
Testowaliśmy: Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI 190 KM S tronic
Audi A4 to model plasujący się w czołówce rankingu Internetowy Samochód Roku (szczegóły rankingu - KLIKNIJ i SPRAWDŹ), przygotowywanego przez serwis ogłoszeniowy OTOMOTO. To właśnie za tym modelem Polacy chętnie rozglądają się poszukując pojazdu używanego. To model niemiecki, luksusowy, a najlepiej jeśli jest do tego czarny. Dla Polaka dobrze też, gdy ma pod maską silnik wysokoprężny i praktyczne nadwozie typu kombi.