Po raz pierwszy w historii dostawy samochodów marki Porsche do Polski w pierwszym półroczu przekroczyły poziom 1000 egzemplarzy. Do nabywców trafiło dokładnie 1049 pojazdów. Najmocniejszy impuls sprzedażowy zapewnił nowy Macan, który znalazł 501 nabywców (+73,4%). W ramach niedawnej modernizacji otrzymał on m.in. udoskonalone systemy z zakresu łączności i bezpieczeństwa, a modyfikacje podwozia zapewniają mu jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie.
Nasz test: Porsche Macan S 3.0 V6 340 KM: nieoczywisty ideał?
Wzrost popularności zanotowała też druga najchętniej wybierana linia modelowa Porsche – Cayenne. W pierwszym półroczu na zakup modelu zdecydowało się 248 polskich klientów (+7,4%). W tym samym czasie dostarczono również 155 egzemplarzy Porsche Panamera, a także blisko 150 dwudrzwiowych aut sportowych z linii 718 oraz 911.
W drugim półroczu polski oddział Porsche spodziewa się równie dobrych wyników – m.in. z uwagi na pełną dostępność i kolejne warianty nowego 911, a także za sprawą wprowadzenia pierwszego w pełni elektrycznego samochodu sportowego Porsche, czyli modelu Taycan, dysponującego napędem na wszystkie koła i mocą ponad 600 KM. Jego światowy debiut nastąpi we wrześniu, a sprzedaż ruszy przed końcem roku.
Testowaliśmy też: Porsche Panamera Turbo Sport Turismo 4.0 V8 550 KM pakiet Chrono Sport: bezcenna perfekcja
Jak przedstawiają się globalne wyniki sprzedaży Porsche? W pierwszym półroczu producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen zwiększył swoje dostawy na całym świecie o 2%, do 133 484 samochodów. Liderami rankingu są SUV-y - Macan oraz Cayenne.