W zaledwie 9 miesięcy aż 10 000 hybrydowych aut opuściło salony Toyoty. Obecnie sprzedaż aut z takim napędem to aż 26 procent pojazdów opuszczających polskie salony japońskiego producenta. W tym roku najpopularniejszym modelem jest Toyota C-HR Hybrid – nowy crossover, który w styczniu zadebiutował w naszym kraju (w ciągu 11 miesięcy sprzedano 3880 egzemplarzy). Drugą najczęściej wybieraną hybrydą był Auris Hybrid - 3749 sprzedanych aut. Model ten jest najczęściej spotykanym na polskich ulicach samochodem hybrydowym – od debiutu w 2010 r. Polacy kupili łącznie 12 790 egzemplarzy elektryczno-benzynowego Aurisa. Trzecie miejsce na liście popularności zajmuje RAV4 Hybrid. Ten średniej wielkości SUV dostępny opcjonalnie z napędem na cztery koła, w ciągu 11 miesięcy znalazł na siebie 2716 nabywców.
Sprawdź też: Tak testowaliśmy Toyotę RAV4 Hybrid
Oferta Toyoty łącznie obejmuje 7 modeli hybrydowych, należących do 6 segmentów. Napęd hybrydowy Toyoty to rozwiązanie, które przy umiejętnej jeździe potrafi w warunkach miejskiej jazdy ograniczać zużycie paliwa nawet o połowę. Pozwala na to energia odzyskiwana z hamowania oraz inteligentne zarządzanie pracą silnika benzynowego i elektrycznego. Ceny hybryd kształtujące się na poziomie cen aut z silnikami diesla powoduje, że co roku sprzedaż hybryd Toyoty rośnie co najmniej o kilkadziesiąt procent.
W tym roku samochody hybrydowe obchodzą swoje 20-lecie. Wszystko zaczęło się od Toyoty Prius - więcej pisaliśmy o tym tutaj – która zadebiutowała pod koniec 1997 roku. Do dziś kierowcy na całym świecie kupili ponad 11 milionów hybryd Toyoty i Lexusa.
Sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce