Hybrydy są obecne na polskim rynku od 2004 roku, kiedy do sprzedaży trafił model Prius. Kolejnym przełomem było pojawienie się w ofercie Aurisa Hybrid (2010 r.) i Yarisa Hybrid (2012 r.), dzięki którym po raz pierwszy napęd hybrydowy był w Polsce dostępny w popularnych modelach. Od tamtej pory sprzedaż hybryd Toyoty nieustannie rośnie, notując co roku skoki o kilkadziesiąt, a nawet ponad sto procent. Ogromną dynamikę wzrostu potwierdza fakt, że choć sprzedaż pierwszych 50 000 hybryd Toyoty w Polsce trwało 15 lat, drugie 50 000 tych aut Toyota sprzedała w niecałe 2 lata.
Stutysięczna hybryda
Stutysięcznym egzemplarzem, który wyjechał na drogi, była Corolla TS Kombi w usportowionej wersji GR Sport. Ten konkretny wariant wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem z czarnym dachem, pełnymi światłami LED, sportowymi zderzakami, znaczkiem "GR Sport" na klapie bagażnika i 17-calowymi felgami. Za napęd tej Corolli odpowiada napęd hybrydowy z 2-litrowym silnikiem o mocy 184 KM, który pozwala na osiągnięcie pierwszej "setki" w 8,1 sekundy.
Wspólny sukces
Popularyzację hybryd napędziło wprowadzanie na rynek kolejnych modeli z różnych segmentów tj. RAV4 Hybrid i C-HR Hybrid, które trafiły do sprzedaży w 2016 roku, zaś od 2019 roku w salonach są dostępne także Camry Hybrid oraz Corolla Hybrid z nadwoziem hatchback, TS Kombi i sedan. W październiku br. gamę wzmocnił również nowy Yaris z napędem hybrydowym o mocy 116 KM. Po tej premierze już wszystkie najważniejsze modele hybrydowe Toyoty oferowane obecnie w Polsce to auta zbudowane w architekturze TNGA z napędem hybrydowym czwartej generacji.
Najpopularniejsze modele
Największą liczbę egzemplarzy z napędem hybrydowym, sprzedanych od początku obecności na polskim rynku zanotowała Toyota C-HR. Samochód sprzedał się od 2016 r. w 20 886 egzemplarzach. Na drugim miejscu znajduje się Corolla Hybrid (20 060 egz.), a na kolejnych RAV4 Hybrid (19 716 egz.), Auris Hybrid (18 552 egz.), Yaris Hybrid (14 889 egz.), Camry (4 681 egz.) i Prius (1 628 egz.).