BMW 120d XDrive (F40)

i

Autor: Maciej Lubczyński BMW 120d XDrive (F40)

Polacy w pandemii rzucili się na drogie BMW! Szokująca sprzedaż

2021-07-09 16:27

Pierwsze półrocze 2021 roku było dla polskiego importera samochodów BMW i MINI bardzo owocne. W czasie pandemii koncern odświeżył portfolio modelowe, co pozwoliło mu po raz pierwszy znaleźć się w pierwszej piątce najpopularniejszych marek całego rynku motoryzacyjnego. Jakie modele były najczęściej wybierane przez Polaków?

Od początku 2021 roku marki BMW i MINI osiągnęły najwyższe wyniki w swojej historii, odnotowując znacznie szybszy wzrost niż średnia dla całego segmentu premium. Marka z Bawarii osiągnęła rekordowy wzrost sprzedaży na poziomie 61 proc. (12 521 sprzedanych sztuk), zapewniając sobie tym samym wyraźną pozycję lidera w segmencie premium z 18 proc. przewagą nad kolejnym konkurentem.

Sprawdź: Nowe BMW serii 2 Coupe można już konfigurować! Znamy ceny wszystkich wersji - CENNIK

Na MINI zdecydowało się aż 71 proc. więcej kierowców, a marka odnotowała 1405 rejestracji. Z kolei BMW Motorrad zachwyciło 1453 pasjonatów motocykli, co przełożyło się na 46 proc. wzrosty i pozycję lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3.

Jestem bardzo dumny z zespołu BMW Group Polska i naszej sieci dealerskiej w związku z osiągnięciem tak znakomitych wyników. Byliśmy w stanie odbudować się po ciężkim roku pandemii i ponownie udowodnić, że modele BMW, MINI i Motorrad są najbardziej pożądane przez polskich klientów segmentu premium.

- komentuje Christian Haririan, Dyrektor Generalny BMW Group Polska

BMW 320d XDrive (G20)

i

Autor: Maciej Lubczyński BMW 320d XDrive (G20)

- komentuje Christian Haririan, Dyrektor Generalny BMW Group Polska

Lider segmentu premium

Z 12 521 rejestracjami, BMW jest zdecydowanym liderem segmentu motoryzacyjnego premium w Polsce. Wzrost marki wyniósł w pierwszym półroczu 2021 roku 61 proc. i pozwolił zbudować 18 proc. przewagę nad drugim producentem. Najbardziej popularne modele w portfolio to BMW serii 3 (Limuzyna i Touring, 2193 rejestracje), BMW serii 5 (1419 rejestracji) oraz BMW X3 (1413 rejestracji). W segmencie luksusowym warto wspomnieć o wynikach sportowego BMW serii 8 (278 rejestracji), który uplasował się na pierwszym miejscu w swojej klasie.

Najczęściej wybierane BMW w Polsce

1. BMW serii 3 2193 szt.
2. BMW serii 5 1419 szt.
3. BMW X3 1413 szt.
4. BMW X5 1386 szt.
5. BMW serii 1 1376 szt.
6. BMW X1 958 szt.
7. BMW serii 2 GC 729 szt.
(2020) BMW X3 xDrive30e

i

Autor: Jan Guss-Gasiński (2020) BMW X3 xDrive30e

Więcej elektryków i sportowych M-ek

W Polsce sprzedaż modeli zelektryfikowanych w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wzrosła o 43 proc. Po udanym debiucie BMW iX3 oferta zostanie wkrótce rozszerzona o flagowe BMW iX oraz sportowe BMW i4. Do końca 2021 r. firma zamierza wprowadzić na drogi na całym świecie co najmniej milion zelektryfikowanych pojazdów, a od 2023 r. BMW Group będzie posiadać w portfolio już kilkanaście całkowicie elektrycznych modeli.

Kliknij: Szybciej do „setki” i więcej bajerów. Nowe BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition

To było również szybkie półrocze dla BMW M. W tym okresie zarejestrowano 388 samochodów sygnowanych literą M, co stanowi 119 proc. wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Najpopularniejszym modelem było BMW M5 (62 sprzedanych egzemplarzy w wersjach Competition i CS). BMW po raz kolejny uplasowało się na pozycji lidera segmentu pojazdów performance i high-performance w Polsce.

BMW M850i xDrive Gran Coupe

i

Autor: Maciej Lubczyński BMW M850i xDrive Gran Coupe

Dobry czas dla MINI i motocykli

Marka MINI osiągnęła wzrost liczby rejestracji na poziomie 71 proc. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. i tym samym na polskie drogi trafiło 1405 nowych samochodów. Do takiego wyniku przyczyniły się przede wszystkim 3 i 5-drzwiowe MINI (689 rejestracji). Modele zostały w tym roku znacząco odświeżone, co przełożyło się na zainteresowanie klientów. Na drugim miejscu znalazł się MINI Countryman z 460 rejestracjami. Elektryczne MINI wybrało 39 entuzjastów, co przełożyło się na 34 proc. wzrost.

Nie przegap: Rodzina MINI po liftingu na rok 2021. Duże zmiany we wszystkich wersjach malucha - GALERIA, WIDEO

Równie znaczący sukces odniosło BMW Motorrad. Marka dostarczyła klientom 46 proc. więcej motocykli - łącznie 1453 sztuk. Tradycyjnie zapewniło to jej pozycję lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3. BMW Motorrad było bezkonkurencyjne również w klasach Adventure i Tourist, gdzie zarejestrowano odpowiednio 925 i 244 motocykle.

MINI Hatch 5D Cooper S (2021)

i

Autor: Jan Guss-Gasiński MINI Hatch 5D Cooper S (2021)
Nasi Partnerzy polecają