Od początku 2021 roku marki BMW i MINI osiągnęły najwyższe wyniki w swojej historii, odnotowując znacznie szybszy wzrost niż średnia dla całego segmentu premium. Marka z Bawarii osiągnęła rekordowy wzrost sprzedaży na poziomie 61 proc. (12 521 sprzedanych sztuk), zapewniając sobie tym samym wyraźną pozycję lidera w segmencie premium z 18 proc. przewagą nad kolejnym konkurentem.
Sprawdź: Nowe BMW serii 2 Coupe można już konfigurować! Znamy ceny wszystkich wersji - CENNIK
Na MINI zdecydowało się aż 71 proc. więcej kierowców, a marka odnotowała 1405 rejestracji. Z kolei BMW Motorrad zachwyciło 1453 pasjonatów motocykli, co przełożyło się na 46 proc. wzrosty i pozycję lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3.
Jestem bardzo dumny z zespołu BMW Group Polska i naszej sieci dealerskiej w związku z osiągnięciem tak znakomitych wyników. Byliśmy w stanie odbudować się po ciężkim roku pandemii i ponownie udowodnić, że modele BMW, MINI i Motorrad są najbardziej pożądane przez polskich klientów segmentu premium.
- komentuje Christian Haririan, Dyrektor Generalny BMW Group Polska
- komentuje Christian Haririan, Dyrektor Generalny BMW Group Polska
Lider segmentu premium
Z 12 521 rejestracjami, BMW jest zdecydowanym liderem segmentu motoryzacyjnego premium w Polsce. Wzrost marki wyniósł w pierwszym półroczu 2021 roku 61 proc. i pozwolił zbudować 18 proc. przewagę nad drugim producentem. Najbardziej popularne modele w portfolio to BMW serii 3 (Limuzyna i Touring, 2193 rejestracje), BMW serii 5 (1419 rejestracji) oraz BMW X3 (1413 rejestracji). W segmencie luksusowym warto wspomnieć o wynikach sportowego BMW serii 8 (278 rejestracji), który uplasował się na pierwszym miejscu w swojej klasie.
Najczęściej wybierane BMW w Polsce
1. | BMW serii 3 | 2193 szt. |
2. | BMW serii 5 | 1419 szt. |
3. | BMW X3 | 1413 szt. |
4. | BMW X5 | 1386 szt. |
5. | BMW serii 1 | 1376 szt. |
6. | BMW X1 | 958 szt. |
7. | BMW serii 2 GC | 729 szt. |
Więcej elektryków i sportowych M-ek
W Polsce sprzedaż modeli zelektryfikowanych w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wzrosła o 43 proc. Po udanym debiucie BMW iX3 oferta zostanie wkrótce rozszerzona o flagowe BMW iX oraz sportowe BMW i4. Do końca 2021 r. firma zamierza wprowadzić na drogi na całym świecie co najmniej milion zelektryfikowanych pojazdów, a od 2023 r. BMW Group będzie posiadać w portfolio już kilkanaście całkowicie elektrycznych modeli.
Kliknij: Szybciej do „setki” i więcej bajerów. Nowe BMW X3 M Competition i BMW X4 M Competition
To było również szybkie półrocze dla BMW M. W tym okresie zarejestrowano 388 samochodów sygnowanych literą M, co stanowi 119 proc. wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Najpopularniejszym modelem było BMW M5 (62 sprzedanych egzemplarzy w wersjach Competition i CS). BMW po raz kolejny uplasowało się na pozycji lidera segmentu pojazdów performance i high-performance w Polsce.
Dobry czas dla MINI i motocykli
Marka MINI osiągnęła wzrost liczby rejestracji na poziomie 71 proc. w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. i tym samym na polskie drogi trafiło 1405 nowych samochodów. Do takiego wyniku przyczyniły się przede wszystkim 3 i 5-drzwiowe MINI (689 rejestracji). Modele zostały w tym roku znacząco odświeżone, co przełożyło się na zainteresowanie klientów. Na drugim miejscu znalazł się MINI Countryman z 460 rejestracjami. Elektryczne MINI wybrało 39 entuzjastów, co przełożyło się na 34 proc. wzrost.
Nie przegap: Rodzina MINI po liftingu na rok 2021. Duże zmiany we wszystkich wersjach malucha - GALERIA, WIDEO
Równie znaczący sukces odniosło BMW Motorrad. Marka dostarczyła klientom 46 proc. więcej motocykli - łącznie 1453 sztuk. Tradycyjnie zapewniło to jej pozycję lidera w klasie motocykli powyżej 500 cm3. BMW Motorrad było bezkonkurencyjne również w klasach Adventure i Tourist, gdzie zarejestrowano odpowiednio 925 i 244 motocykle.