Test zderzeniowy Polestara został przeprowadzony w Centrum Bezpieczeństwa Volvo w Goteborgu. Choć do badań Euro NCAP jeszcze chwila, to szwedzka submarka może się już pochwalić świetnymi wynikami. Test polegał na rozpędzeniu sportowego samochodu do 56 km/h i zderzeniu go czołowo z nieruchomą przeszkodą. Eksperyment różnił się od typowych testów tym, że 100% powierzchni przodu uderzyło w ścianę, zamiast blisko 40% przy 64 km/h w przypadku Euro NCAP.
Z nagrania wynika, że Polestar 1 zniósł to zderzenie bardzo dobrze. Inżynierowie odpowiedzialni za konstrukcję samochodu nakreślają, że dobre rezultaty to zasługa włókna węglowego, z którego zbudowane jest nadwozie. Okazuje się, że karbon jest o 45% sztywniejszy od zwykłej konstrukcji stalowej. Istotny jest również fakt, że kompozytowe nadwozie pęka i kruszy się w przeciwieństwie do stali, która się wygina.
Szczegółowych wyników Volvo nie podaje, ale inżynierowie nie kryją swojego zadowolenia z projektu Polestar. Następne testy odbędą się w tunelu aerodynamicznym.
Model szwedzkiej submarki Polestar 1 to sportowa hybryda oparta na platformie SPA. Wyposażona w 2-litrowy doładowany silnik benzynowy oraz dwa motory elektryczne. Łączne osiągi, jakimi będzie dysponowało szwedzkie coupe to aż 600 KM i 1000 Nm. Producent deklaruje, że na samej baterii auto przejedzie do 150 kilometrów.