Całkowicie elektryczny Polestar 2 będzie wyposażony w dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 407 KM i 660 Nm. Akumulator o pojemności 78 kWh ma pozwolić na przejechanie nawet 500 kilometrów na jednym ładowaniu.
Cena wywoławcza nowego Polestara 2 ma wynieść 39 900 euro (ok. 173 tys. złotych) w Niemczech, ale przez pierwsze 12 miesięcy produkcji będzie dostępny wyłącznie w wersji "Launch", która będzie wyceniona na 59 900 euro (ok. 255 tys. złotych) — bez uwzględnienia podatków.
Zgodnie z oczekiwaniami, Polestar 2 bazuje na platformie CMA produkcji Volvo, na której bazuje m.in. model XC40. Polestar twierdzi, że akumulatory zamontowane pod podłogą zwiększają sztywność podwozia i redukują hałas drogowy o 3,7 dB w porównaniu do jednostek benzynowych.
Polestar oferuje także opcjonalny pakiet Performance, który poprawia prowadzenie dzięki amortyzatorom Öhlins, hamulców Brembo i unikalnych 20-calowych felg. Pakiet zawiera również złote pasy bezpieczeństwa, zaciski hamulcowe i pokrywy zaworów.
Polestar 2 to nasz pierwszy w pełni elektryczny samochód i pierwszy model kompaktowy. Wszystko w nim zostało zaprojektowane z pasją i poświęceniem. Jako marka elektryczna, a także dzięki stałemu wprowadzeniu na rynek pełni elektrycznych samochodów, Polestar jest zdeterminowany, aby sprostać wyzwaniom związanym z jakością powietrza na świecie. Polestar produkuje samochody o napędzie elektrycznym, które świetnie posiadać i jeździć.
- mówi CEO Polestara, Thomas Ingenlath.
Wśród wyjątkowych funkcji znalazły się także nowe reflektory LED Pixel (niedostępne w USA z powodu przepisów prawnych), funkcję oświetlenia powitalnego oraz bezramkowe lusterka boczne. Podobnie jak w przypadku hybrydowego Modelu 1 w nadwoziu Coupe, Polestara 2 będzie można kupić wyłącznie przez internet. Polestar zamierza rozpocząć produkcję modelu 2 na początku 2020 r. w Chinach.
Na liście początkowych rynków zbytu znalazły się: Chiny, Stany Zjednoczone, Kanada, Belgia, Niemcy, Holandia, Norwegia, Szwecja i Wielka Brytania. Polestar 2 zadebiutuje na tegorocznym Salonie Samochodowym w Genewie.