Nazwa Polestar nie pojawiła się od razu. Początki działalności to 1996 rok, kiedy to szwedzki kierowca Jan "Flash" Nilsson założył rozpoczął działalność w tworzeniu wyścigowych aut pod nazwą "Flash Engineering". Już w pierwszym roku działalności, dzięki zmodyfikowanemu Volvo 860 Super Touring, zgarnięty został tytuł mistrzowski szwedzkiej serii wyścigowej. W 2001 roku Flash Engineering zostało wykupione przez Christiana Dahl’a, który zmienił nazwę na Polestar i przeniósł firmę do Goteborga.
Zobacz: TEST Volvo V60 D5 AWD Polestar Performance:Kombi z klasą
Przez wiele lat Polestar zajmowało się tworzeniem wyścigowych aut, jednak w 2010 roku, razem z Volvo został stworzony pierwszy prototyp drogowy o nazwie "Volvo C30 Polestar Concept". Pod maską auta pracował 2,5-litrowy silnik T5 Volvo, który po modyfikacjach osiągnął 451 KM i 510 Nm momentu obrotowego. W 4,2 sekundy osiągał 100 km/h, a prędkość maksymalna przekraczała 290 km/h.
Czytaj: TEST Volvo S60 T5 Summum: bezpieczna i szybka limuzyna
Obecnie na niektórych rynkach można znaleźć w otwartej sprzedaży Volvo S60 i V60 Polestar. Za odpowiedni napęd odpowiada 3-litrowy benzyniak z potężną turbosprężarką Borg-Warner. 350 KM i 500 Nm momentu obrotowego - przyspieszenie do 100 km/h trwa mniej niż 5 sekund. W ofercie Volvo znajdziemy również kilka pakietów wzmacniających, które są sygnowane przez Polestara. Ważnym czynnikiem, obok wzrostu mocy jest zachowanie gwarancji producenta.
W 2016 roku na polskim rynku ma pojawić się pierwsze auto sygnowane przez Polestar, z 2-litorwym benzyniakiem pod maską.