Policja zbrojąca się od 2017 roku, dziś dysponuje dużą ilością samochodów marki BMW. Są to zarówno auta oznakowane, jak i nieoznakowane. Wśród tych pojazdów są BMW 330i xDrive (F30) z silnikami 2.0 Turbo o mocy 252 KM i 350 Nm, które od 0 do 100 km/h przyspieszają w 5,8 s, a także odmiany z nadwoziem Gran Turismo napędzane tymi samymi silnikami. BMW serii 3 najnowszej generacji G20 (ZOBACZ TUTAJ) to w większości wersje 320i z silnikami 2.0 Turbo o mocy 184 KM i 300 Nm, które „setkę” osiągają w 7,1 sekundy. Nie brakuje jednak także odmian 330i xDrive z 2-litrowymi silnikami turbo, które w generacji G20 legitymują się mocą 258 KM i 400 Nm oraz przyspieszeniem od 0 do 100 km/h wynoszącym 5,8 s. Najnowszym nabytkiem są hybrydy typu plug-in 330e xDrive o mocy systemowej 292 KM i 420 Nm (przyspieszenie do „setki" trwa 5,8 s). O tych zelektryfikowanych radiowozach napisaliśmy tutaj - KLIKNIJ i ZOBACZ.
To jednak nie wszystko, bo okazuje się, że Policja ma coś znacznie mocniejszego, a chodzi dokładnie o BMW M340i xDrive. Pierwszy taki samochód służący w Grupie SPEED został w ostatnich dniach 2020 roku zauważony na śląskich drogach. Auto należy do drogówki z Bielska-Białej. Jakie osiągi ma ten sedan?
BMW M340i xDrive
BMW M340i xDrive napędzane jest przez sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności 3.0 litra. Turbodoładowany motor wytwarza moc 374 koni mechanicznych i aż 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To najmocniejsza wersja BMW serii 3 przed topowym M3. Pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy! Prędkość maksymalna została ze względów bezpieczeństwa elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Napęd na cztery koła przekazuje szybka 8-stopniowa skrzynia biegów. To sportowe wcielenie „trójki” ma nisko umieszczony środek ciężkości i sztywniejsze zawieszenie, które zostało obniżone o 10 mm w stosunku do standardowej serii 3. Auto jest niezwykle zwinne za sprawą dobrze rozłożonego nacisku na osie, a także większej sztywności karoserii i mocowań zawieszenia. Wszystko po to by limuzyna miała jeszcze bardziej sportowy charakter. Za takie fabrycznie nowe BMW M340i xDrive trzeba w salonie zapłacić minimum 277 tys. zł.
Przestrzegamy - przed tym samochodem właściwie nie da się uciec.