Policjanci uczą się jeździć radiowozami BMW. Opanowanie auta z tylnym napędem nie jest proste

2019-08-02 9:44

Po wprowadzeniu do służby oznakowanych aut marki BMW, funkcjonariusze drogówki podnoszą umiejętności jazdy nowymi tylnonapędowymi radiowozami. Wszystko po to, aby skutecznie i przede wszystkim bezpiecznie eliminować z drogi niebezpiecznych kierowców.

Pod koniec lipca policjanci z Wielkopolski na torze w Bednarach ćwiczyli szybką i dynamiczną jazdę, wyjście z niebezpiecznych manewrów, nietypowe zdarzenia na drodze, oraz jazdę na mokrej nawierzchni. Funkcjonariusze z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej i Komendy Miejskiej Policji w Poznaniu szkolenie odbyli pod okiem wykwalifikowanych instruktorów z Bednary Driving City.

Szybkie, tylnonapędowe BMW serii 3 nie jest pojazdem łatwym w prowadzeniu. Policjanci sprawdzali zachowanie aut przy awaryjnym hamowaniu, slalomie, omijaniu przeszkody, wychodzeniu z poślizgu. Na specjalnej płycie ćwiczyli również jazdę po okręgu po utracie przyczepności. Każdy z manewrów był omawiany przez instruktorów, którzy na bieżąco korygowali błędy.

Więcej o radiowozach BMW: Policja odbiera nowe radiowozy BMW. 51 oznakowanych i 31 nieoznakowanych

Umiejętność bezpiecznej, dynamicznej jazdy, niezależnie od warunków pogodowych, to nieodzowny element wyszkolenia policjantów ruchu drogowego. Wszystko po to, by w sytuacjach nagłych np. podczas pościgu za piratem drogowym, cała akcja przebiegła sprawnie i bezpiecznie.

Eleganckie sedany, które trafiły na służbę to BMW 320i. Pod tym oznaczeniem kryje się 4-cylindrowa jednostka benzynowa z turbodoładowaniem. Generowana moc wynosi 184 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Przy wsparciu ośmiostopniowej skrzyni automatycznej przekazującej napęd na tylną oś, BMW 320i rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 s oraz rozwija maksymalną prędkość 240 km/h.