BMW M2 CS (Competiton Sport), czyli najbardziej rasowe oblicze sportowego coupe trafiło do oferty polskiego importera. Najmocniejsze i najlżejsze kompaktowe auto w historii marki wciąż jest napędzane sześciocylindrowy silnik rzędowy M TwinPower Turbo o pojemności 3-litrów, który generuje moc 450 KM (od 6250 obr./min. i 550 Nm momentu obrotowego (od 5550 obr./min.).
Sprawdź: 450 koni w małym coupe. Debiutuje BMW M2 CS - WIDEO, GALERIA
Względem pierwszego M2, które pojawiło się na rynku w 2015 roku, różnica w mocy wynosi aż 85 KM. Żeby było ciekawiej, domyślnie cały moment trafia na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Tym sposobem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje równo 4 sekundy (4,2 dla skrzyni manualnej), a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.
Mimo większych osiągów nie odbiega wyglądem od słabszych rówieśników. Z zewnątrz dwudrzwiowe coupe wciąż wygląda tak samo, jednak w celu poprawienia aerodynamiki i zredukowania wagi, wariant CS otrzymał lekkie 19-calowe kute obręcze kół (Y Spoke). Jeśli mowa o redukcji masy, nie mogło zabraknąć elementów karoserii wykonanych z włókna węglowego. Ze wzmocnionego i bardzo lekkiego włókna zostały wykonane takie elementy jak splitter przedniego zderzaka, osłony lusterek, dyfuzor tylnego zderzaka czy lotka na klapie bagażnika, dach i maska z charakterystycznym wlotem powietrza.
Zobacz: Szybkie samochody z rodziny BMW M są hitem! Padł rekord sprzedaży
Więcej różnic można natomiast dostrzec wewnątrz kabiny, gdzie największą rolę odgrywają lekkie kubełkowe fotele rodem z BMW M4 CS. Oparcia zostały obszyte skórą, zaś wszystko inne alcantarą. Co więcej, większość plastikowych elementów zastąpił karbon — bo jak odchudzać, to na całego. Niestety, mimo tak skomplikowanej diety, producent z nieznanych przyczyn nie chwali się waga netto pojazdu.
Na całe szczęście tajemnicą nie jest cena. Nowe BMW M2 CS zostało wycenione przez polskiego importera za kwotę 441 tys. złotych. Tak wysoka liczba z pewnością jest uzasadniona, jednak warto zwrócić uwagę, że "podstawowe" BMW M2 Competiton kosztuje blisko 150 tys. mniej.
Przeczytaj także: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM - TEST, OPINIA
Czy warto rzucać się na coś niewiele lżejszego i odrobinę szybszego? Jeżeli jesteś fanem marki i cenisz sobie najlepsze osiągi, wówczas nie ma mowy o dyskusji. Zainteresowani powinni się jednak pośpieszyć, ponieważ wersja Competition Sport będzie wydaniem mocno limitowanym.