BMW M2 CS (Competiton Sport), czyli najbardziej rasowe oblicze sportowego coupe trafiło do oferty polskiego importera. Najmocniejsze i najlżejsze kompaktowe auto w historii marki wciąż jest napędzane sześciocylindrowy silnik rzędowy M TwinPower Turbo o pojemności 3-litrów, który generuje moc 450 KM (od 6250 obr./min. i 550 Nm momentu obrotowego (od 5550 obr./min.).
Sprawdź: 450 koni w małym coupe. Debiutuje BMW M2 CS - WIDEO, GALERIA
Względem pierwszego M2, które pojawiło się na rynku w 2015 roku, różnica w mocy wynosi aż 85 KM. Żeby było ciekawiej, domyślnie cały moment trafia na tylną oś za pomocą 6-biegowej skrzyni manualnej. Tym sposobem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje równo 4 sekundy (4,2 dla skrzyni manualnej), a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.

i
Mimo większych osiągów nie odbiega wyglądem od słabszych rówieśników. Z zewnątrz dwudrzwiowe coupe wciąż wygląda tak samo, jednak w celu poprawienia aerodynamiki i zredukowania wagi, wariant CS otrzymał lekkie 19-calowe kute obręcze kół (Y Spoke). Jeśli mowa o redukcji masy, nie mogło zabraknąć elementów karoserii wykonanych z włókna węglowego. Ze wzmocnionego i bardzo lekkiego włókna zostały wykonane takie elementy jak splitter przedniego zderzaka, osłony lusterek, dyfuzor tylnego zderzaka czy lotka na klapie bagażnika, dach i maska z charakterystycznym wlotem powietrza.
Zobacz: Szybkie samochody z rodziny BMW M są hitem! Padł rekord sprzedaży
Więcej różnic można natomiast dostrzec wewnątrz kabiny, gdzie największą rolę odgrywają lekkie kubełkowe fotele rodem z BMW M4 CS. Oparcia zostały obszyte skórą, zaś wszystko inne alcantarą. Co więcej, większość plastikowych elementów zastąpił karbon — bo jak odchudzać, to na całego. Niestety, mimo tak skomplikowanej diety, producent z nieznanych przyczyn nie chwali się waga netto pojazdu.

i
Na całe szczęście tajemnicą nie jest cena. Nowe BMW M2 CS zostało wycenione przez polskiego importera za kwotę 441 tys. złotych. Tak wysoka liczba z pewnością jest uzasadniona, jednak warto zwrócić uwagę, że "podstawowe" BMW M2 Competiton kosztuje blisko 150 tys. mniej.
Przeczytaj także: SUV-y są nudne? Na pewno nie ten! BMW X3 M Competition 3.0 R6 M TwinPower Turbo 510 KM - TEST, OPINIA
Czy warto rzucać się na coś niewiele lżejszego i odrobinę szybszego? Jeżeli jesteś fanem marki i cenisz sobie najlepsze osiągi, wówczas nie ma mowy o dyskusji. Zainteresowani powinni się jednak pośpieszyć, ponieważ wersja Competition Sport będzie wydaniem mocno limitowanym.