Nowe Audi A6 to już ósma generacja luksusowej limuzyny. Jej nowe wcielenie wnosi do tego segmentu wiele innowacji. Zaawansowane rozwiązania z zakresu łączności z autem i systemów wsparcia, w pełni oddają komunikacyjną inteligencję tego auta. We wnętrzu postawiono na cyfryzację. Zawieszenie pojazdu to połączenie płynności i komfortu ze stabilnością i z sportowym charakterem. Wszystkie jednostki napędowe standardowo wyposażono w system mild-hybrid, co poprawia ich wydajność i daje ogromną wygodę.
Zobacz TEST: Audi A8 - pokaz siły i powrót na szczyt
Na początek, polscy klienci otrzymają dwie wersje silnikowe do wyboru. Sześciocylindrową, benzynową o mocy 340 KM z automatyczną skrzynią biegów S tronic i systemem mild-hybrid oraz wysokoprężną o mocy 286 KM z ośmiostopniową automatyczną skrzynią tiptronic i również z systemem mild-hybrid. Obie wersje charakteryzują się bogatym wyposażeniem, w którym znaleźć można m.in. diodowe reflektory przednie i światła tylne, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, rozbudowany system poduszek powietrznych i napęd na cztery koła quattro.
Dostępne będą również wersje Sport, charakteryzujące się bardziej sportowym wyposażeniem, np. sportowymi fotelami, trójramienną sportową skórzaną kierownicą, czy możliwością dokupienia pakietu sportowego S line.
Zobacz: Nowe Audi A6 Avant – awangardowe kombi
Cena nowego Audi A6 zaczyna się od 296 600 zł za model 50 TDI quattro z sześciocylindrowym silnikiem wysokoprężnym. Wariant z 340-konnym silnikiem benzynowym będzie kosztował 303 900 zł. Biorąc pod uwagę fakt, że są to ceny wersji podstawowych, skonfigurowanie modelu A6 na ponad pól miliona złotych nie będzie żadnym wyzwaniem.
Audi A6 pojawi się na polskim rynku już wkrótce, a salony dealerskie rozpoczną zbieranie zamówień na nowy model pod koniec maja.