Polska CENA nowego Renault Megane R.S. – tego się nie spodziewaliśmy!

2018-05-07 21:08

Najnowsza generacja Renault Megane R.S. zapowiada się bardzo obiecująco. Charakterystyczny żółty hot-hatch otrzymał wiele technologicznych nowinek, a wszystko razem tworzy obiecującą całość. Na torze ma sprawdzać się świetnie, a jak z ceną? Wiemy już, ile nowość od Renault Sport kosztuje w Polsce.

Renault Megane R.S. upodobnił się do reszty rodziny francuskiej marki. Charakterystyczne lampy optycznie poszerzają nadwozie, a pokaźny wlot powietrza dodaje pazura. Do tej pory trudno było wyobrazić sobie R.S.-a ubranego w inny kolor niż kultowy kanarkowy "Żółty Sirius". W takim odcieniu auta z gamy R.S. prezentowały się doskonale. Jednak wraz z nową generacją sportowego hatchbacka, do palety kolorystycznej Renault Sport dołączy lakier "Orange Tonic", który ma jeszcze bardziej podkreślać sportowy charakter i sylwetkę samochodu.

Zobacz TEST poprzednika: Renault Megane R.S. 275 Trophy - bardzo dziki kompakt

Auto zostało poszerzone o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Dzięki temu nie tylko wygląda bardziej sportowo, ale i mieści nowe 18- i 19-calowe felgi. Tarcze hamulcowe mają aż 325 mm średnicy. Tylny spojler został zmodyfikowany dla zwiększenia siły docisku. Pionowe płetwy podkreślają szerokość samochodu, a jednocześnie zwiększają skuteczność i przyczyniają się do odrywania bocznych strug powietrza. Sportowy charakter podkreśla centralnie umieszczona końcówka układu wydechowego.

Nowe zawieszenie

Nowe Renault Megane R.S. otrzymało system czterech skrętnych kół 4CONTROL. Zwiększa on zwrotność samochodu na ostrych zakrętach, a także poprawia stabilność przy dużych prędkościach. Gdy jedziemy powoli (do 60 km/h lub do 100 km/h w trybie Race) system skręca tylne koła do 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Gdy przyspieszymy powyżej 60 km/h, przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, a kąt skrętu kół tylnych zmienia się w granicach 1 stopnia.Auto występuje w dwóch wersjach zawieszenia: "Sport" i "Cup". "Sport" to zawieszenie miększe i bardziej uniwersalne, natomiast "Cup" wyciska z nowego R.S. siódme poty. Charakteryzuje się twardszymi o 10% amortyzatorami, samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen, dwuskładnikowymi tarczami hamulcowymi (aluminiowo-żeliwne) a wizualnie poznamy go choćby po czerwonych zaciskach hamulcowych.

Nowy silnik

Pod maską nowego Renault Megane R.S. znalazła się zupełnie nowa jednostka opracowana w ramach Aliansu Renault-Nissan. Mowa o nowej generacji silnika 1.8 turbo z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Motor rozwija moc 280 KM przy 6000 obr./min i osiąga maksymalny moment obrotowy 390 Nm, dostępny w przedziale od 2 400 do 4 800 obr./min.

Sprawdź również: Nowe Renault Megane RS – 280 koni mechanicznych i system 4Control

Silnik może pracować z jedną z dwóch skrzyń biegów: manualną 6-stopniową, którą znamy z poprzedniej generacji, lub dwusprzegłową automatyczną EDC, także o sześciu przełożeniach. Wybierając tę drugą mamy możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Dodatkowo posiada system Multi Change Down, który podczas hamowania w trybie ręcznym umożliwia zredukowanie kilku przełożeń jednocześnie, oraz funkcję Launch Control.

Będzie Trophy!

Pod koniec bieżącego roku Renault Sport przygotuje wersję Trophy z silnikiem podkręconym do 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 400 Nm. Będzie ona oferowana w standardzie z zawieszeniem "Cup", 19-calowymi obręczami kół oraz dwumateriałowymi tarczami hamulcowymi.

Renault Megane R.S. - CENA w Polsce

Nowe Renault Megane R.S. wygląda jeszcze bardziej zadziornie niż poprzednik. Biorąc pod uwagę zaawansowane technologie, jakie pojawiły się w tym francuskim hot-hatchu z niemałą historią, można spodziewać się ceny z kosmosu. Jednak nic podobnego! Wersję auta z sześciobiegową manualną skrzynią biegów kupimy za 124 900 zł. Decydując się na automatyczną skrzynię biegów EDC, również o sześciu przełożeniach, zapłacimy 131 900 zł.

Bądź na bieżąco z motoryzacją. Polub nas na Facebook

Nasi Partnerzy polecają