Jesienią 2016 roku czterech polskich gigantów energetycznych kontrolowanych przez rząd (Energa, Enea, PGE i Tauron) utworzyło spółkę ElectroMobility Poland i zapowiedziało skonstruowanie oraz produkcję polskiego samochodu elektrycznego. Dodatkowo premier Mateusz Morawiecki do 2025 roku obiecał Polakom milion samochodów elektrycznych poruszających się po polskich ulicach. Historia działaności spółki ElectroMobility Poland oraz przeprowadzanych przez nią konkursów na projekt pojazdu elektrycznego jest dość burzliwa. Prace skutecznie utrudniały często zmieniające się nazwiska w kadrze zarządzającej, nieoczekiwane zmiany koncepcji i problematyczne kreślenie nowych pomysłów rozwoju projektu.
Warto wiedzieć: Dopłaty do aut elektrycznych. Program dopłat "zielony samochód" nie dla wszystkich. Fundusz stawia nietypowe warunki
Zastrzyk odpowiednich dotacji finansowych i zdynamizowane działania związane z pozyskaniem odpowiednich partnerów, opracowaniem pojazdu elektrycznego i koncepcją wdrożenia go do produkcji, zostały nareszcie przekute na gotowe prototypy samochodów zasilanych energią elektryczną. Spółka EMP aby wyjść z twarzą z tego trwającego już kilka lat przedsięwzięcia, zapowiedziała oficjalną prezentację przygotowanych pojazdów. Będą to dwa prototypy aut: hatchback i SUV.
Premiera organizowana na dzień 28 lipca 2020 r. będzie miała formę online. Spółce EMP zależy, żeby formuła premiery była powszechna, stąd zdecydowano się na wykorzystanie kanałów online. Z tej okazji ElectroMobility opublikowało krótki film teaserowy z wypowiedziami respondentów, którzy mieli okazję zobaczyć samochody elektryczne jeszcze przed ich premierą. O szczegółach transmisji EMP będzie informować na swoich kanałach w mediach społecznościowych.
To bardzo istotny moment. Skonfrontowaliśmy efekty naszej pracy z wyobrażeniami klientów i ich reakcje potwierdzają, że idziemy dobrą drogą. Reakcje respondentów pokazują, że nawet sceptycy zaczynają trzymać kciuki za polską markę samochodów elektrycznych, kiedy mogą lepiej poznać nasz projekt i z bliska obejrzeć pierwsze modele naszych aut. To wielka motywacja na kolejne lata i do dalszych działań na rzecz uruchomienia seryjnej produkcji
– mówi Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland.