Wszystko dotyczy rozporządzeń, które wprowadzają zmiany w obowiązujących przepisach techniczno-budowlanych w zakresie budownictwa drogowego. Dzięki nowelizacji na istniejących lub nowoprojektowanych trasach krajowych będą tworzone dodatkowe pasy umożliwiające wyprzedzanie. Drogi mają być tworzone w przekroju 2+1 z fizycznym rozdzieleniem przeciwnych kierunków ruchu.
Przekrój 2+1 oznacza w praktyce wyposażenie dróg naprzemiennie raz w jeden, raz w dwa pasy ruchu. Takie odcinki można już spotkać na terenie Polski - chociażby w ciągu obwodnicy Olecka czy Żyrardowa. W tym systemie ma również zostać wybudowana obwodnica Wielunia czy Bełchatowa.
Zobacz też: Bramki na autostradach nie znikną? Rząd chce się wycofać ze swoich planów
Uporządkowane zostały również przepisy techniczne dotyczące m.in. szerokości pasów ruchu oraz parametrów i zasad stosowania dodatkowych jezdni służących obsłudze terenów przyległych do pasa drogowego. Pozwoli to zarządcom dróg niższych kategorii na budowę dróg o lepszych parametrach technicznych.
Przepisy wejdą w życie w ciągu 14 dni od ogłoszenia i nie będą dotyczyć projektów na które już zostały wydane decyzje o pozwoleniu na budowę.
Polub SuperAuto24.pl na Facebooku
/źródło wideo: x-news/