Toyota Highlander, oferowana w Europie od 2021 roku, to największy SUV z Japonii oferowany na polskim rynku. Od rynkowego debiutu, który miał miejsce w styczniu ub. r. Polacy zamówili ponad 2000 egzemplarzy z hybrydowym napędem na cztery koła AWD-i - to jedyny wariant dostępny na Starym Kontynencie. Pod maską tego modelu pracuje 2,5-litrowa jednostka Hybrid Dynamic Force o mocy 248 KM i 239 Nm, co w połączeniu z przekładnią e-CVT, pozwala rozpędzić ponad 2-tonowego kolosa do pierwszej "setki" w 8,3 sekundy. Mimo dużej masy własnej i dynamicznego napędu, Toyota Highlander potrafi palić tyle, co nic. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 6,6-7,1 l/100 km.
Wybierają najdroższą
Spośród 2116 sprzedanych Highlanderów, blisko 60 proc. zostało zamówionych w topowej wersji wyposażenia Executive. Wersję Prestige z pakietem Tech wybrało 39 proc. nabywców, zaś podstawową konfigurację Prestige tylko 5 proc. klientów. Z ośmiu wersji kolorystycznych najpopularniejsze lakiery nadwozia to Moon Dust (22 proc. egzemplarzy), Attitude Black (18 proc. egzemplarzy) i Royal Grey (17 proc. egzemplarzy).
Polski cennik otwiera wariant Prestige, która startuje od promocyjnej ceny 237 200 zł. Już bazowy wariant jest sowicie wyposażony w nowoczesne technologie tj. reflektory Bi-LED, system keyless i szereg systemów bezpieczeństwa, ma 20-calowe felgi, skórzaną tapicerkę, inteligentną klimatyzację 3-stefową oraz nowy system multimedialny, obsługujący Apple CarPlay czy Android Auto. Najtańszą odmianę można doposażyć w pakiet Tech (od 255 800 zł), w ramach którego otrzymujemy system nagłośnienia JBL Premium Audio (11 głośników), większy ekran systemu info-rozrywki (12,3") z nawigacją satelitarną oraz wentylowane fotele.
Topowa odmiana Executive, dostępna tymczasowo od 270 600 zł, posiada dodatkowo lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem, system kamer 360 stopni, projekcyjny wyświetlacz HUD, elektrycznie sterowany dach panoramiczny oraz podgrzewane skrajne siedzenia w drugim rzędzie.
Duża rodzina SUV-ów
Gamę SUV-ów i crossoverów Toyoty otwiera nowe Aygo X. Popularny segment B-SUV reprezentuje Yaris Cross. Do kompaktowej Toyoty C-HR w drugiej połowie roku dołączy nowa Corolla Cross, zaś ofertę średniej wielkości SUV-ów, jak którą składają się RAV4 z napędem benzynowym, hybrydowym i plug-in hybrid – wzmocni zaprojektowana od podstaw elektryczna Toyota bZ4X. Gamę domyka tytułowy Highlander, który powstał na tej samej co RAV4, lecz znacznie wydłużonej platformie TNGA-K. Highlander mierzy 4966 mm długości i może zmieścić do 1909 l bagażu za przednim rzędem siedzeń. Jest zatem większy i pojemniejszy od terenowego Land Cruisera.