Jednostki benzynowe i wysokoprężne dostępne w Fordzie Kuga emitują teraz mniej CO2. Ponadto, model ten został standardowo wyposażony w zaawansowane technologie, które pomagają zredukować zużycie paliwa, jak układ Auto-Start-Stop czy aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika.
Ford wprowadza do Kugi teraz nowy silnik benzynowy 1.5 EcoBoost w wariancie 150 KM oraz 182 KM (zastępując motor 1.6 EcoBoost). Pozwoli on zredukować emisję CO2 ze 154 do 143 g/km. Wysokoprężny silnik 2.0 litra TDCi jest teraz mocniejszy o 17 KM i 60 Nm. Moc napędowa wzrasta do 180 KM i 400 Nm. Konstrukcja ta zapewnia Fordowi Kuga najlepsze osiągi w historii tego modelu, w szczególności w połączeniu z systemem inteligentnego napędu na cztery koła. Dodatkowo Ford zaoferuje również wersję 2.0 TDCi 120 KM emitującą 122 g/km CO2, czyli o 12 procent mniej jak wcześniej. Środkowym wariantem pozostaje 2.0 TDCi 150 KM.
Przeczytaj też: Ford Kuga II 2.0 TDCi - obszerny TEST drugiej generacji atrakcyjnego SUV-a
Ford Kuga na rok 2015 to także nowe lakiery nadwozia: Ruby Red Metallic, Magnetic Metallic i elegancki metalizowany Tiger Eye, który nigdy wcześniej nie był stosowany w autach produkowanych przez Forda. Oprócz tego w ofercie pojawił się nowy kolor wnętrza Medium Light Stone oraz opcjonalny pakiet stylizacyjny nadwozia.
W wyposażeniu pojawi się także system SYNC z funkcją AppLink, pozwalającą kierowcy w bezpieczny sposób sterować aplikacjami na smartfona za pomocą poleceń głosowych. Wśród oferowanych aplikacji jest wiodący na rynku serwis oferujący dostęp do muzyki w strumieniu Spotify, jak również aplikacje ADAC, Audioteka, AUPEO!, DIE WELT, Cyclops, Glympse i Radioplayer.
Od czasu europejskiego debiutu Forda Kugi drugiej generacji w 2012 roku, z linii produkcyjnych należących do Forda fabryk w Walencji (Hiszpania) i Jełabudze (Rosja), zjechało ponad 200 000 egzemplarzy tego modelu.