Przy tylnej osi Porsche 991 R pracuje wysokoobrotowy 6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów, znany z 911 GT3 RS. Jednostka generuje moc 500 KM przy 8250 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 460 Nm przy 6250 obr./min. Model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 323 km/h.
Zobacz: Nowości motoryzacyjne targów w Poznaniu 2016 - GALERIA
Auto waży 1370 kg i jest obecnie najlżejszą wersją modelu 911 (50 kg lżejsze od 911 GT3 RS). Do produkcji tylnej szyby i bocznych tylnych okien posłużyły lekkie tworzywa sztuczne. Dodatkowo zrezygnowano z niektórych elementów izolacji akustycznej oraz tylnej kanapy. W kabinie we wnętrzu rzuca się w oczy sportowa kierownica GT o średnicy 360 mm oraz krótki drążek zmiany biegów. W boczkach drzwi są paski zamiast klamek, służące do otwierania drzwi. Klimatyzacja i radio z systemem audio są dostępną opcją. Samochód otrzymał też lekki, sportowy układ wydechowy z elementami z tytanu i przeprojektowany spojler przedniego zderzaka. Przednią pokrywę i błotniki wykonano z włókien węglowych, a dach z magnezu.
Specjalne Porsche 911 R powstanie tylko w 991 egzemplarzach. Cena auta w Polsce startuje od 938 720 zł.